Заклад вищої освіти – це майстерня, в якій науково-педагогічні працівники формують нову генерацію сучасних фахівців, створюють майбутнє людства. Щоб передавати знання своїм вихованцям, необхідно самому безперервно їх збагачувати, розширювати внутрішній потенціал, переймати досвід колег. Адже чим більше ви вивчаєте, спостерігаєте за досвідом інших, тим актуальнішими стають процеси самоосвіти, самоаналізу, саморефлексії, самовдосконалення, виникають власні педагогічні ідеї.
Так, 13 вересня 2023 р. молоді викладачі Бережанського агротехнічного інституту мали унікальну можливість удосконалити педагогічну майстерність в рамках науково-методичного семінару, організованого та проведеного Національним університетом біоресурсів і природокористування України. Шановані, високомпетентні педагоги нашого базового університету щиро поділилися власним досвідом з учасниками заходу.
З привітальним словом до присутніх звернувся ректор НУБіП України, академік НАПН України, д-р пед. наук, проф. кафедри педагогіки Ніколаєнко Станіслав Миколайович. Очільник університету не лише представив програму семінару, але й виступив з надзвичайно цікавою доповіддю – «НУБіП України: виклики в умовах воєнного стану», акцентуючи основну увагу учасників семінару на підвищення якості освітньої, науково-інноваційної діяльності, вимоги, які ставить сьогодення до науково-педагогічних працівників.
Начальник навчального відділу, к. пед. наук, доц. Рудик Ярослав Михайлович ознайомив присутніх з організацією освітнього процесу в університеті у вимірі викликів війни, результатом яких є змішаний формат навчання та використання ефективного інструментарію для його якісної реалізації. Спікер озвучив формулу успіху викладача в умовах воєнного стану, яка на його думку, ґрунтується на мобільності, гнучкості, стресостійкості, сучасних інформаційних технологіях, інноваційних методах викладання і звичайно ж на трудовій дисципліні.
Д-р пед. наук, проф. кафедри соціальної роботи та реабілітації Осадченко Інна Іванівна розкрила сутність інноваційних форм та методів навчання в університеті під час війни в контексті психолого-педагогічного підходу, навівши цікаві приклади їх практичної реалізації в освітньому процесі.
Питання активності студентів, що забезпечує адаптивність в умовах війни обґрунтувала в. о. завідувача кафедри, к. психол. наук, доц. Мартинюк Ірина Анатоліївна, представивши результати емпіричного дослідження психічних станів студентської молоді та шляхи підтримки їх психічного здоров’я.
Цікавим для молодих науково-педагогічних працівників був виступ канд. пед. наук, доц. кафедри психології Омельченко Людмили Миколаївни на тему: «Стресостійкість у студентському та педагогічному колективах: техніки самодопомоги», який супроводжувався проведенням майстер-класу.
Дефінітивно-структурну характеристику поняття «професійна компетентність викладача в умовах воєнного стану» представив к. пед. наук, доц. кафедри управління та освітніх технологій Базелюк Василь Григорович.
Особливості навчальної діяльності студентської молоді в умовах воєнного стану, на прикладі результатів дисертаційного дослідження, виокремив та проаналізував асистент кафедри психології Дудник Юрій Ігорович.
Доповіді усіх спікерів науково-методичного семінару об’єднані спільною темою щодо вирішення проблеми забезпечення якості освіти в умовах війни, яка стала своєрідним викликом та докорінно змінила систему професійної підготовки майбутніх фахівців.
Щиро дякуємо керівництву НУБіП України за запрошення долучитися до роботи «Школи педагогічної майстерності», спікерам за цікаві, змістовні доповіді, а славним ЗСУ за можливість навчати та самовдосконалюватися!