Академічна доброчесність у вищій освіті – це безліч дилем і щоденних викликів, адже якість вищої освіти залежить від кожного з нас, і лише спільними зусиллями та послідовними кроками можна змінити на краще академічну культуру й пишатися спільними результатами.
Протягом травня 2022 року науково-педагогічні працівники факультету економіки і природокористування Ірина ГУРСЬКА, Галина ХРИСТЕНКО, Любов ЯРЕМА, Ігор ФЕДУНЯК, Світлана СУДОМИР, Оксана ЗАМОРА, Ірина СОЛОВЕЙ, Богдан ЛУГОВИЙ, Ірина СТЕМКОВСЬКА, Надія ОСТРОВСЬКА, Зоряна ГЕРАСИМІВ та факультету енергетики та електротехніки Василь БУНЬКО, Василь РАМШ, Микола ПОТАПЕНКО успішно пройшли курс підвищення кваліфікації «Академічна доброчесність: онлайн-курс для викладачів ЗВО» на базі освітньої платформи Prometheus.
Мета курсу – надати освітянам необхідний інструментарій для впровадження підходів до планування освітнього процесу, які допоможуть розвивати та зміцнювати культуру академічної доброчесності.
Курс складався з 6 модулів, у який входили відеолекції, матеріали для самостійного опрацювання, онлайн-тренінги та контрольні завдання у формі ділових ігор, практичних кейсів, практичних завдань, тестів, що оцінювалися в балах.
Програма курсу:
Модуль 1. Концепція академічної доброчесності у вищій освіті.
Модуль 2. Методика викладання: сприяння академічній доброчесності.
Модуль 3. Дизайн освітніх програм та курсів з фокусом на академічну доброчесність.
Модуль 4. Основи академічного письма та доброчесності.
Модуль 5. Дизайн системи оцінювання для підвищення академічної доброчесності.
Модуль 6. Наукове керівництво та розвиток культури академічної доброчесності.
Під час проходження курсу учасники ознайомились з теоретичними аспектами академічної доброчесності у вищій школі, зокрема видами академічних порушень, методикою викладання і оцінювання; факторами, що безпосередньо впливають на культуру академічної доброчесності здобувачів вищої освіти, опанували теми дизайну освітніх програм та курсів з фокусом на академічну доброчесність, основ академічного письма і доброчесності.
Також учасники курсу долучались до обговорення на форумі, розв’язували ситуаційні кейси та ділились з іншими слухачами результатами проведеного аналізу.
Серед лекторів – провідні фахівці ЗВО України, які репрезентували досвід своїх навчальних закладів: Яна Чапайло, координаторка проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти» від Американської Ради з міжнародної освіти, Ольга Бершадська (НауКМА), Артем Артюхов (Сумський державний університет), Марія Бойко (Тернопільський національний педагогічний університет імені В. Гнатюка) та інші.
Під час проходження даного курсу учасники удосконалили та набули як загальні компетентності: критичне та системне мислення, творчість, ініціативність, здатність логічно обґрунтовувати позицію, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, так і фахові: професійно-педагогічна, цифрова, інформаційно-комунікаційна, інноваційно-дослідницька, комунікаційна, управлінська, методична, а також компетентності з неформальної освіти та особистісного розвитку.
Даний курс сприяв професійному розвитку науково-педагогічних працівників з питань ефективного планування освітнього процесу з дотриманням принципів академічної доброчесності.
Після успішного проходження курсу кожен учасник отримав сертифікат – 60 годин (2 кредити ЄКТС).
Отримані знання та набуті навички сприятимуть вдосконаленню системи академічної доброчесності в інституті.
Галина ХРИСТЕНКО,
завідувачка навчального відділу
|
|
|
||
|
||||
|