Відокремлений підрозділ
Національного університету біоресурсів і природокористування України
БЕРЕЖАНСЬКИЙ АГРОТЕХНІЧНИЙ ІНСТИТУТ
Україна тримає стрій!!!
Featured

Рішення конференції трудового колективу ВП НУБіП України «Бережанський агротехнічний інститут» (від 11 грудня 2025 року)

Проєкт
РІШЕННЯ
конференції трудового колективу Відокремленого підрозділу Національного університету біоресурсів і природокористування України «Бережанський агротехнічний інститут»
від 11 грудня 2025 року за результатами обговорення звіту директора
 
«Про діяльність Відокремленого підрозділу Національного університету біоресурсів і природокористування України «Бережанський агротехнічний інститут» за 2025 рік та перспективи розвитку на 2026 рік»
д.е.н., проф. Жибака Мирона Миколайовича

   Заслухавши та обговоривши звіт директора ВП НУБіП України «Бережанський агротехнічний інститут» (далі – Інститут), д.е.н., проф. Жибака М.М., конференція трудового колективу відзначає, що інститут динамічно розвивається, реалізуючи стратегічну мету і завдання, відповідно до Закону України «Про вищу освіту», «Про освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність», Указів Президента України та Постанов Кабміну з освітніх питань, «Положення про організацію освітнього процесу в НУБіП України та інституту і Програми розвитку «Голосіївська ініціатива – 2025».

    У 2025 році освітній процес, наукову, виховну, навчально-виробничу діяльність забезпечували: 3 факультети, 10 кафедр, 3 відділи; структурний підрозділ з навчально-виробничої діяльності та професійно-технічної освіти.

   Кадровий потенціал інституту становить 81 науково-педагогічний працівник, з них: 6 докторів наук, професорів, 47 кандидатів наук, з яких 41 доцент. Частка науково-педагогічних працівників з науковими ступенями складає 65%.

   Станом на 01 грудня 2025 р. в інституті навчається 2453 здобувача вищої освіти за 11 спеціальностями ОС «Бакалавр» та 3 спеціальностями ОС «Магістр», що на 173 здобувача більше порівняно із 2024 роком.

   З них за денною формою здобуття освіти – 2008 здобувачів, що на 71 здобувача більше у порівнянні з 2024 роком, заочною – 445, що на 102 здобувача більше у порівнянні з 2024 роком. Із загальної чисельності здобувачів денної та заочної форм здобуття вищої освіти бакалаврів – 2086 осіб (85%), магістрів – 367 особи (15%). За умов контракту інститут здійснює підготовку 1356 здобувачів, що складає 55%.

    У 2025 році до Інституту вступило – 692 осіб, що на 47 осіб менше порівняно з 2024 роком. Зокрема вступ на ОС «Бакалавр» склав 554 особи; «Магістр»  – 138 осіб. Порівняно з 2024 роком збільшилося число вступників на бакалаврат на 60 осіб, як за державним замовленням, так і на контрактній основі. У 2025 році на денну форму здобуття вищої освіти зараховано 533 особи, що на 114 осіб менше ніж в минулому році. На заочну форму здобуття вищої освіти зараховано 159 осіб, що у порівнянні з 2024 роком більше на 67 осіб.

   На ОС “Магістр” зараховано 138 осіб, що у порівнянні з 2024 роком менше на 107 осіб, у т.ч. 93 осіб за денною та 45 осіб за заочною формою здобуття вищої освіти.

   Прийом здобувачів за державним замовленням у 2025 році склав 352 особи, або 51% від загальної кількості вступників. У 2024 році даний показник складав 321 осіб (43%).

    Набір у 2025 році склав 70% ліцензійних обсягів ОС «Бакалавр» та 55% ліцензійних обсягів ОС «Магістр».

    Випуск фахівців 2025 р. склав 486 осіб, з них за денною формою здобуття вищої освіти – 421 осіб, заочною – 65. Слід зазначити, що в грудні випуск магістрів становитиме 232 особи.

    В навчальній та методичній роботі:

   Продовжує свою роботу міжкафедральна лабораторія з підготовки фахівців ОС «Магістр» зі спеціальності «Лісове господарство», де у звітному періоді навчалося 15 здобувачів.

   Ведеться активна робота щодо підвищення якості підготовки магістрів. Проведено студентські наукові конференції у форматі постерних презентацій для магістрів 2-го року навчання із представленням результатів їх досліджень.

    Оновлена тематика та проведено попередні захисти магістерських кваліфікаційних робіт на кафедрах.

    За звітний період підвищили кваліфікацію 38 НПП.

    Видано 2 навчальних посібники за рекомендацією Вченої ради НУБіП України; 145 методичних розробок.

   Протягом року залучались провідні фахівці роботодавців для проведення лекційних та практичних занять із здобувачами вищої освіти. Забезпечується постійне оновлення та доповнення електронних освітніх курсів на платформі Мооdle для всіх спеціальностей, на якій розміщено 538 електронних навчальних курсів.

    Успішній реалізації освітнього процесу сприяло постійне вдосконалення змісту сайту інституту.

   У 2025 році кафедрою інформаційних технологій та вищої математики розроблено та впроваджено інформаційні системи «Наукові статті НПП», «Професійний розвиток НПП»,  «Патенти та свідоцтва».

   Проводиться систематичне наповнення репозиторію DSpace науковими та навчально-методичними працями науково-педагогічних працівників інституту, кваліфікаційними магістерськими та бакалаврськими роботами здобувачів вищої освіти.

   Розширюються бази проведення практичного навчання студентів. За звітний період укладено 7 договорів про співпрацю між Інститутом та профільними підприємствами різних форм власності.

  Укладено договори про співпрацю з Київським кооперативним інститутом бізнесу і права, з ТзОВ «МАСТЕР:СТРІМ».

    В науково-інноваційній діяльності:

   Науково-дослідна робота НПП інституту проводилася за 13 ініціативними кафедральними тематиками, за якими керівники щорічно  звітують згідно розробленого плану.

   За звітний період проведено 2 міжнародні науково-практичні конференції, у яких взяли участь провідні вчені закладів вищої освіти різних регіонів України, представники державного та місцевого самоврядування, міжнародні партнери з Польщі, Узбекистану та Індії.

   У 2025 році інститут виступив співорганізатором 4 міжнародних науково-практичних конференцій. Також у звітному періоді проведено 1 Всеукраїнська науково-практична студентська конференція, 27 наукових, науково-методичних, науково-практичних семінарів, круглих столів, вебінарів.

   За звітний період опубліковано 4 монографії, 122 наукові статті, зокрема у закордонних виданнях - 39, наукометричних базах даних Scopus, Web of Science- 9, 160 тез доповідей. Отримано 3 патенти і подано 3 заявки на винаходи.

   Вступили в аспірантуру НУБіП України 1 викладач Інституту. 3 науково-педагогічні працівники отримали вчене звання доцента.

   Студенти залучаються до виконання науково-дослідних робіт за ініціативними тематиками кафедр; 84 студенти взяли участь у міжнародних конференціях, 189 – у всеукраїнських. 273 здобувачі вищої освіти мають наукові публікації. У 22 студентських наукових гуртках інституту дослідницькою діяльністю займаються 265 студентів.

   У І-му турі Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з галузей знань і спеціальностей взяли участь 56 здобувачів вищої освіти, за результатами якого 15 кращих наукових робіт за відповідними спеціальностями представлені на студентській науковій конференції  інституту.

   За результатами ХІV фестивалю студентської науки - 2025 у НУБіП України студентський науковий гурток «Релейний захист та автоматика» відзначено дипломом І ступеня (керівник доцент Василь Бунько, староста Анатолій Глубіш).

   Здобувачі вищої освіти ОПП "Комп'ютерні науки" приймали участь у Міжнародному конкурсі студентських наукових робіт «Black Sea Science 2025», команда факультету енергетики та електротехніки «Енергія БАТІ» в міжуніверситетському хакатоні за підтримки провідної компанії МХП.

    В міжнародній діяльності:

   Продовжується співпраця за програмою академічної мобільності ERASMUS+ з Жешівським університетом (Польща); співпраця з Поморською академією в Слупську (Польща); з ТзОВ «Мавіста студенська служба працевлаштування у Німеччині»; з Опольським осередком сільськогосподарського дорадництва в Лосьові (Польща). Наукове та навчальне співробітництво з Університетом Бельсько-Бяла (Польща); Академією прикладних наук (Познань, Польща), Університетом економіки в Познані, природничим Університетом Люблін (Польща), Університетом управління та підприємництва в Валбжиху (Польща); із спілкою фермерських господарств «Агроімпульс» (Швейцарія); з фірмою «Plantacja nad Tanwią» (Польща); з економіко-гуманітарним Університетом у Варшаві (Польща), Університетом третього віку у Громадці (Польща), Університетом економіки в Бидгощі (Польща).

   У звітному періоді 18 викладачів та студентів Інституту взяли участь у міжнародних програмах навчання і стажування. З них 3 студентів Інституту пройшли стажування в Німеччині.

  У 2025 році 1 НПП в рамках програми ERASMUS+ проходив міжнародне наукове стажування у Вроцлавському університеті навколишнього середовища та науки про життя (Польща) за програмою академічної мобільності PROM / NAWA. 1 НПП проходив міжнародне наукове стажування в Академії прикладних наук в м. Познань (Польща).

   НПП кафедри лісового і садово-паркового господарства прийняли участь у реалізації транскордонного проєкту ревалорізації історичних парків у Тарнобжегу (Польща) та Вишнівці (Україна) та оцінка їх екосистемної цінності в аспекті історичного розвитку. Проєкт виконується у ході реалізації програми Interreg NEXT Polska – Ukraina 2021-2027 для виконання спільного грантового дослідження за темою «Нове історичне життя Тарнобжегського та Вишнівецького парків». За результатами реалізації дослідження також виготовлено проєктно-кошторисну документацію на об’єкт «Проєкт реконструкції (ревіталізації) парку-пам’ятки садово-паркового мистецтва загальнодержавного значення «Вишнівецький парк» у смт. Вишнівець Кременецького району Тернопільської області» на суму 30 тис. грн.

   У виховній роботі:

   У 2025 році проводилися тематичні вікторини, круглі столи, конференції, літературні вечори, виховні години, бесіди, екскурсії, патріотичні фестивалі, концерти – присвячені відомим історичним постатям та знаменним календарним датам.

   На 41 Міжнародному фестивалі «Голосіївська весна» колективи художньої самодіяльності нашого інституту здобули диплом ІІІ ступеня серед структурних підрозділів НУБіП України.

  Колективи художньої самодіяльності успішно виступили у Конкурсі творчих звітів закладів професійної, фахової передвищої та вищої освіти Тернопільської області під гаслом «Герої в наших серцях» отримавши 9 дипломів Лауреатів, 1 диплом І ступеня та 2 грамоти за досягнуті успіхи. Вокалісти взяли участь у ІV Відкритому патріотичному фестивалі-конкурсі «Народ-герой героїв появляє», який щорічно проводить Київський столичний університет ім. Б. Грінченка і отримали 3 дипломи ІІІ ступеня.

  Спортивну майстерність студенти підвищують в 5-ти секціях з різних видів спорту. Проводилися спортивні змагання серед команд факультетів з футзалу, волейболу, настільного тенісу, армреслінгу, а також заходи спортивно-розважального характеру «Козацькі забави» тощо. 

  Протягом звітного періоду викладачі і студенти постійно брали участь у волонтерській діяльності і різних благодійних акціях для військових.

  Важливою складовою національно-патріотичного виховання є залучення студентів до заходів, які виховують шанобливе ставлення до воїнів АТО, Героїв Майдану, ЗСУ та збереження світлої пам’яті загиблих Героїв, які віддали життя своє за Україну і її громадян.

  В закладі активно функціонує студентська рада. Свою діяльність вони спрямовують на удосконалення навчально-виховного процесу, якісне навчання, виховання духовності і культури студентів, зростання у студентській молоді соціальності активності та відповідальності. Студентська рада тісно співпрацює з адміністрацією інституту, є учасниками Вчених рад, допомагає в організації різноманітних заходів.

   Навчально-виробнича діяльність:

   Професійна підготовка студентів проводилась за 14 ліцензованими робітничими професіями.

   Грошові надходження від платних послуг за професійне навчання за звітний період склали 730 тис. грн.

   Фінансова діяльність:

   Впродовж звітного періоду вчасно виплачувалась обов’язкові платежі до державного бюджету, заробітна плата, стипендія та інші соціальні виплати працівникам та студентам інституту. У звітному періоді здійснювалось преміювання працівників інституту в розмірі посадового окладу до Дня працівника освіти.

   Зросли обсяги спеціального фонду 29,1 млн грн у порівнянні з 28,5 млн грн у 2024 році. Фінансування за загальним фондом склало 29,4 млн грн (2024 – 28 млн грн.). Частка надходжень спеціального фонду по відношенню до загального фонду склала 0,99 грн на одну гривню державного фінансування.

   Грошові надходження від надання послуг спортивним залом склали 87,2 тис. грн., гуртожитку – 1,4 млн грн, від реалізації сільськогосподарської продукції (сої) – 229,2 тис. грн.

   Матеріально-технічна база:

   Незважаючи на складні умови, пов’язані з воєнним станом проведена значна робота щодо покращення матеріально-технічної бази інституту, зокрема виконано ремонтні роботи: з покращення стану аудиторного фонду навчальних корпусів, розміщених за адресою вул. Академічна, 20, на суму 396,0 тис. грн; з покращення стану аудиторного фонду навчальних корпусів, розміщених за адресою вул. Сонячна, 4а, на суму 235,0 тис. грн; у гуртожитку № 4 на суму 30,0 тис. грн.

   Проведено роботи з капітального ремонту, а саме:

   Капітальний ремонт (встановлення ліфта) в будівлі інституту за адресою вул. Академічна, 20, головний корпус на суму 1,6 млн грн.

   Реконструкція з метою дообладнання засобами безперешкодного доступу будівлі інституту вул. Академічна, 20, головний корпус на суму 1,3 млн грн;

   Капітальний ремонт з впровадження заходів по енергоефективності та енергозбереження (заміна котлів НІІСТУ-5 на BRS-800 comfort BM) котельні інституту вул. Академічна, 20 на суму 3,4 млн грн.

 Виготовлення проектно-кошторисної документації на об’єкт будівництва «Капітальний ремонт з впровадженням заходів по енергоефективності та енергозбереження частини даху лабораторного корпусу інституту вул. Сонячна, 4а, на суму 200,0 тис. грн.

  Влаштування похилого підйомника для людей з обмеженими фізичними можливостями на суму 485 тис. грн.

  Капітальний ремонт ауд.02 (лабораторія хімії) головного корпусу інституту на суму 643,4 тис. грн.

  Капітальний ремонт санітарно-гігієнічних приміщень із пристосуванням для людей з інвалідністю на першому поверсі гуртожитку № 4 на суму 1,0 млн. грн.

  Влаштування пожежної сигналізації в лабораторному корпусі факультету енергетики та електротехніки за адресою вул. Академічна, 20, м. Бережани, Тернопільський район, Тернопільська область на суму 200 тис. грн.;

  Виготовлено та проведено експертизу проектно-кошторисної документації на влаштування пожежної сигналізації навчального корпусу № 2 за адресою вул. Академічна, 20, м. Бережани, Тернопільський район, Тернопільська область.

   За звітний період в Інституті створено 6 сучасних навчальних лабораторій та кабінетів, зокрема лабораторії «Інженерної механіки, комп’ютерної графіки», «Рослинництва та захисту рослин», «Дистанційного зондування землі та точного землеробства», «Хімії», «Комп’ютерної графіки та автоматизованого проєктування» та кабінет «Організації виробництва та бізнес-планування»

   Придбано і встановлено ліцензійне програмне забезпечення «МАСТЕР:БУХГАЛТЕРІЯ» на 15 робочих місць та 8 персональних комп’ютерів в аудиторію «Обліку і оподаткування» (203), придбано мережеве комп’ютерне обладнання на користування програмним продуктом «МАСТЕР: БУХГАЛТЕРІЯ».

   На факультеті енергетики та електротехніки за підтримки відомих електротехнічних компаній ПП «ЕТК», NOARK Electric Ukrainе, «СІКАМ Україна», «СВ Альтера», ТОВ «ЮГОВ-Проект», ТОВ «Новатек-Електро» оновлено та модернізовано ряд спеціалізованих навчальних лабораторій. За сприяння компанії «СІКАМ Україна» проведено модернізацію навчальної трансформаторної підстанції 35/10кВ.

  За звітний період оновлено комп’ютерний парк системами нового покоління, зокрема придбано та встановлено в навчальних аудиторіях, кабінетах, лабораторіях 27 комп’ютерів, 8 телевізорів з технологією SMART, а також придбано засоби для відео- та аудіозв’язку (WEB-камери, мікрофони) тощо.

   Значний об’єм робіт по удосконаленню та оновленні матеріально-технічної бази проведено на факультетах.

   Велику благодійну допомогу надано компанією Контінентал фармерз груп, як оргтехнікою, так і приладами та обладнанням для влаштування лабораторій із спеціальності «Агрономія».

   Значна частина коштів отримана із зароблених до спецфонду та за рахунок тісної співпраці з бізнесом та роботодавцями.

   УХВАЛИЛИ:

1. Доповідь директора д.е.н., проф. Жибака М.М.  схвалити.
2. Затвердити основні заходи на 2026 рік:
 

    В освітній діяльності та навчально - методичній роботі:

   Забезпечити набір студентів на ОС «Бакалавр», «Магістр», урізноманітнюючи форми і методи проведення профорієнтаційної роботи, активізувати функціонування курсів довузівської підготовки та факультативних занять з іноземної мови.

  Розвивати форми і методи дистанційного навчання через удосконалення навчально-методичного забезпечення дисциплін на навчально-інформаційному порталі Інституту.

   Постійно проводити роботу щодо збільшення кількості вступників до базового закладу, зокрема продовжити набір магістрів на міжкафедральну лабораторію спеціальності  «Лісове господарство».

   Залучати роботодавців до реалізації, оцінювання освітніх програм та результатів навчання здобувачів освіти.

 Удосконалювати форми практичного навчання, враховуючи особливості дистанційного навчання, розширювати бази практик з провідними підприємствами України та  за кордоном.

   Впровадити в освітній процес електронний документообіг «Е-деканат».

   В науково-інноваційній діяльності:

   Провести не менше 2-х міжнародних, 1 всеукраїнську та 2 студентських науково-практичних конференцій.

  Збільшити видавництво статей у міжнародних і вітчизняних фахових виданнях, які мають імпакт-фактор або індекс цитування та входять у наукометричні бази даних Scopus, Web of Science. Здійснювати моніторинг індексу Гірша за версією Scopus та Google Scholar.

   Продовжити практику стажування НПП на виробництві, науково-дослідних установах та за кордоном.

 Активізувати залучення студентів до виконання науково-дослідних робіт кафедр, участі в конкурсах студентських наукових робіт.

   У міжнародній діяльності:

   Продовжити співпрацю за програмою академічної мобільності Еразмус+ з університетами Німеччини, Польщі та інших країн Європи.

   Організовувати участь НПП  у міжнародних програмах, проектах, конференціях, симпозіумах тощо.

  Розширити бази практичного навчання за кордоном та міжнародних стажувань для студентів та науково-педагогічних працівників.

   У виховній роботі:

  Забезпечувати неухильне дотримання членами колективу «Етичного кодексу науково-педагогічного працівника».

  Роботу колективу спрямовувати на виконання заходів національно-патріотичного виховання (участь у фестивалі «Голосіївська весна» та інших інститутських, обласних і районних заходах, присвячених відзначенню визначних та пам’ятних дат).

   Створити Меморіальний комплекс на території закладу для вшанування всіх загиблих працівників, студентів та випускників Інституту за час російської агресії.

   Розвиток  матеріально-технічної бази:

  Постійно у тісній співпраці з ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України» працювати над удосконалення матеріально-технічної бази, навчальних закладів, зокрема, відкритті нових лабораторій, оснащенні їх новітнім обладнанням згідно вимог освітніх програм.

   Провести:

  • заміну покрівлі лабораторного корпусу за адресою вул. Сонячна, 4а;
  • облаштування території головного корпусу бруківкою за адресою вул. Академічна, 20;
  • капітальний ремонт трьох поверхів гуртожитку за адресою вул. Садова, 4;
  • влаштування модульної газової котельні в гуртожитку за адресою вул. Садова, 4.

   У фінансовій діяльності:

   Забезпечувати стабільний фінансовий стан навчального закладу, забезпечуючи надходження коштів до спеціального фонду до 27 млн грн., за рахунок:

  • освітньої діяльності;
  • надходження коштів від курсової та практичної підготовки; надання послуг автотракторним парком, спортивним залом; активізувати співпрацю кафедр з бізнесом; виконання проектів з інвентаризації зелених насаджень та розробки заходів щодо їх впорядкування; виконання проекту конструкторських робіт, що дасть можливість забезпечити надходження коштів спеціального фонду по відношенню до загального протягом 2026 року до 1,0 грн. на одну гривню загального фонду.

   Контроль за виконанням рішення конференції трудового колективу покласти на директора Інституту.

Карта повітряних тривог України

Обговорення проєктів

 

Free Joomla templates by Ltheme