Саме такими словами можна охарактеризувати діяльність викладачів закладів вищої освіти України в умовах широкомасштабної війни. Професійна підготовка майбутніх фахівців, формування яскравих особистостей, виховання справжніх патріотів – це найважливіші завдання, які успішно реалізовуються науково-педагогічними працівниками на освітянському фронті. Вже другий рік поспіль освітній процес, що зазнав суттєвих змін як за формою, так і за змістом, відбувається під звуки повітряних тривог, які не стали завадою для проведення занять, здобуття актуальних знань, розвитку практичних умінь і навичок. Відповідно високі програмні результати навчання можна вважати своєрідними тріумфами для студентів і викладачів на шляху до великої перемоги.
Основні засади психологічного та педагогічного характеру успішної діяльності викладача в умовах війни стали темою семінару-навчання, який відбувся 29 січня в День пам’яті героїв Крут. Хвилиною мовчання науково-педагогічні працівники віддали шану стійкості й мужності молодих хлопців, які 106 років тому стали на захист української держави та ціною свого життя зупинили загарбника.
Семінар-навчання розпочала к.т.н., доцент кафедри машиновикористання та технологій в сільському господарстві, заступниця директора з навчальної та навчально-методичної роботи Степанія БІЛИК, представивши програму й виокремивши актуальні питання із закликом до їх активного обговорення.
Зі вступним словом до науково-педагогічних працівників звернувся д.е.н., професор, директор інституту ВП НУБіП України «Бережанський агротехнічний інститут» Мирон ЖИБАК. Очільник закладу вищої освіти коротко проаналізував загальну ситуацію в державі, яка безупинно вносить суттєві корективи не лише в суспільне життя, але й в професійну підготовку майбутніх фахівців, організацію та здійснення освітнього процесу в цілому. Мирон Миколайович ґрунтовно зупинився на актуальних новинах у сфері освіти, акцентував особливу увагу на законодавчі ініціативи МОН України щодо масштабного реформування вищої освіти. Директор поділився з науково-педагогічним колективом позицією ректорату НУБіП України щодо оптимізації закладів вищої освіти та підтримки структурних підрозділів. Сумлінне виконання професійних обов’язків, якісна освітня діяльність у весняному семестрі, профорієнтаційна робота, підвищення публікаційної активності, підтримка наших славних ЗСУ залишаються першочерговими завданнями для кожного науково-педагогічного працівника, незважаючи на виклики сьогодення.
Відповідно до програми учасникам семінару першою була запропонована тема «Російсько-українське протистояння в історії України», яку ґрунтовно висвітлив к.і.н., доцент, завідувач кафедри гуманітарної освіти і туризму Богдан ЛУГОВИЙ. В хронологічні послідовності та з наведенням цікавих фактів, доповідач охарактеризував протистояння українського народу впродовж століть, починаючи ще з XVI ст. Історія, як відомо, повторяється. Сьогодні ми знову чинимо опір, протиборствуємо загарбникам, наші захисники мужньо тримають оборону від російської навали.
Війна залишає свої відбитки на кожній людині, яка навіть перебуває в тилу. Виникненню стресу не перешкодить свідоме розуміння того, що навчання відбувається із гарантуванням безпечних умов для життєдіяльності кожного учасника освітнього процесу. Основне завдання викладача не тільки передавати актуальні знання, але й дбати про психологічний стан студентів. Завідувач відділу гуманітарної освіти, виховання та студентських справ Володимир ЗАЙЧУК ознайомив присутніх із методичними рекомендаціями щодо гармонізації стану психологічного здоров’я педагога в умовах війни, стресу, емоційного та професійного вигорання. На основі демонстраційних матеріалів присутні мали можливість визначити свій психоемоційний стан, від якого залежить якість проведення занять тощо.
Проєктування лекційного виду занять презентував к.пед.н., доцент, завідувач кафедри електротехнологій та експлуатації енергообладнання Любомир КОЛОДІЙЧУК. Доповідач науково обґрунтував етапи проєктувальної діяльності, дидактичну структуру лекції, її особливості, методи подання теоретичного матеріалу з наведенням практичних прикладів.
Зі слів педагога світового значення В. Сухомлинського «До хорошого уроку вчитель готується все життя» розпочала свій виступ PhD, доцент кафедри гуманітарної освіти і туризму, методистка навчального відділу з питань забезпечення якості освітньої діяльності Наталія БІЛАН. Цифровізація освіти, сучасні методики викладання, актуальні навчальні матеріали тощо мотивують викладача удосконалювати різновиди своїх занять, активно впроваджувати інноваційні технології навчання. Доповідачка проаналізувала особливості та доцільність використання онлайн-сервісу Learning Apps в навчальній діяльності для створення інтерактивних вправ. Запропонований сервісом набір інструментів дозволяє контролювати досягнення когнітивних цілей не лише на нижчих (знання, розуміння, застосування), але й на вищих рівнях (аналіз, синтез, оцінювання), активізувати навчально-пізнавальну діяльність, підвищити ефективність засвоєння тематичного матеріалу, формувати позитивну мотивацію здобувачів вищої освіти до навчання.
З вірою у мирне та світле майбутнє, тихі й спокійні робочі дні готуємося до початку весняного семестру з метою надання якісних освітніх послуг у професійній підготовці майбутніх фахівців нової генерації. Адже:
Разом до перемоги на освітянській ниві!!!