Введення карантину в Україні внесло свої корективи і в навчальний процес нашого навчального закладу вцілому та кафедри екології, охорони навколишнього середовища та збалансованого природокористування зокрема. Освітній процес в таких умовах змушений переорієнтовуватись на дистанційні методи навчання. Дистанційне навчання – це технологія, що базується на принципах відкритого навчання, широко використовує комп’ютерні навчальні програми різного призначення та сучасні телекомунікації з метою доставки навчального матеріалу та спілкування безпосередньо за місцем перебування студентів.
Ключові новини
Навчльний процес в умовах карантину змушує максимально використовувати сучасні можливості інформаційно-комунікаційних технологій.
Тому, студенти та викладачі інституту інтенсивно перейшли до використання систем дистанційного навчання зокрема, електронного курсу на платформі «Moodle».
Метою дистанційного навчання є надання освітніх послуг шляхом застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій за певними освітніми ступенями, відповідно до державних стандартів освіти.
Робота кафедри інформаційних технологій та вищої математики в умовах карантину та переходу на дистанційне навчання передбачає ефективне використання електроних ресурсів навчання. Так, на кафедрі з 2011 року, використовується система on-line перевірки завдань при вивченні дисциплін пов'язаних з програмуванням. Ця система використовувалася командою інституту з програмування при підготовці до участі в олімпіадах з програмування, зокрема у Всеукраїнській студентській олімпіаді з програмування.
В сучасних реаліях ми адаптовуємо цю систему для організації самостійної роботи студентів групи Е-11Б при вивченні дисципліни "Комп'ютерні технології та програмування".
7 квітня відзначається Всесвітній день здоров’я. Це свято увійшло в традицію з середини минулого століття.
Здоров’я – це справжнє багатство, наявність якого ми з вами інколи ігноруємо. Здорові люди здебільш рідко замислюються про те, як правильно і розумно влаштувати свій побут і життєдіяльність, щоб їх здоров’я залишалося міцним і надійним. Наше власне здоров’я дуже легко втратити.
Враховуючи та розуміючи складну епідеміологічну ситуацію в країні, яка склалась, науково-педагогічними працівниками кафедри енергетики і автоматики були вжиті заходи щодо реалізації дистанційної форми навчання в умовах карантину.
Дистанційне навчання характеризується такими якісними характеристиками як технологічність, інноваційність, гнучкість, адаптивність, економічна ефективність, модульність, можливість поєднувати різні форми навчання, соціальна рівноправність, зміна ролі викладача, поєднання традиційних та дистанційних видів контролю. Ефективність дистанційного навчання залежить від структури курсу, навчального контенту, готовності викладачів та студентів до використання дистанційних технологій, рівня їх інформаційної підготовки.
Введення карантину в Україні внесло свої корективи і в навчальний процес кафедри лісового і садово-паркового господарства як і інституту в цілому. Освітній процес в таких умовах змушений переорієнтовуватись на дистанційні методи навчання. Значна частина студентів нашого навчального закладу вже тривалий час використовують платформу навчально-інформаційної системи Moodlе для підготовки до занять та екзаменаційної сесії (посилання: http://www.nipbati.nubip.edu.ua/course/index.php?categoryid=17). Такий підхід вже апробований під час підготовки здобувачів освіти заочної форми навчання та тих, що проходять стажування за кордоном. Тому процес переходу інших студентів на дистанційні методи навчання відбувся за налагодженим механізмом. Різниця полягає в переході від безпосереднього проведення лекційно-практичних занять та контролю засвоєння знань до онлайн режиму проведення цих же заходів. Для цього активно використовуються програми для віддаленого зв’язку: Skype, Viber, WhatsApp, форум платформи Moodlе та інші месенджери.