Сучасні реалії диктують нові правила, і система вищої освіти не виняток. Формальна освіта, безсумнівно, залишається базовою, але все більшу роль у підготовці кваліфікованих кадрів відіграє неформальна освіта. Здобувачі вищої освіти ОПП «Економіка підприємства» першого (бакалаврського) рівня Уляна ПРИШЛЯК, Христина РАКОЧА, Андрій ТКАЧЕНКО, Альона ГОНЧАР в рамках вивчення дисципліни «Міжнародна економіка» протягом січня-лютого 2024 року успішно опанували «Курс на експорт» на платформі Prometheus.
Здобувачі вищої освіти опанували основні терміни та поняття, які використовуються в експортній діяльності та довідалися про ключові законодавчі акти у цій сфері.
Під час проходження курсу бакалаври ОПП «Економіка підприємства» також навчилися:
- оцінювати експортний потенціал компанії;
- досліджувати іноземні ринки;
- обирати оптимальну експортну модель;
- створювати експортні стратегії та плани;
- шукати партнерів за кордоном;
- готувати, сертифікувати та просувати продукти;
- користуватися ключовими інформаційними джерелами у сфері експорту;
- готувати та укладати зовнішньоекономічні контракти та інші юридичні документи;
- обирати логістичні схеми експорту та проходити митне оформлення товарів;
- успішно вести свій бізнес на іноземних ринках;
- експортувати разом із «Нова Пошта».
Програма курсу складалася із 8 модулів.
Модуль 1. Готуємося до експорту: ринок та продукт. Експорт крок за кроком. Розкрито кроки, необхідні для успішного виходу на міжнародні ринки з виробленим продуктом. Він охоплює такі ключові аспекти: експорт України та готовність компанії до експорту; пошук, аналіз цільового ринку; пошук партнерів та підписання зовнішньоекономічного контракту.
Модуль 2. Стратегія та моделі виходу на експортний ринок. Ознайомлено з комплексним планом, який визначає, як компанія буде виводити свою продукцію або послуги на новий міжнародний ринок. Він включає в себе: формування експортної стратегії компанії; ключові моделі виходу та пошук партнерів на зовнішніх ринках.
Модуль 3. Використання платформ електронної торгівлі (маркетплейсів) в експортній діяльності. Досліджено платформи електронної торгівлі (маркетплейсів), які стають все більш популярним інструментом для виходу на експортні ринки. Найпопулярнішими маркетплейсами для експорту є: продажі на Amazon, Etsy.
Модуль 4. Оцінка відповідності продукції для експорту. Ознайомлено з процесом, який дає гарантію, що продукція відповідає певним стандартам, технічним регламентам, нормам та правилам, що діють на цільовому ринку. Розглянуто, що таке оцінка відповідності та сертифікація продукції; загальні вимоги щодо відповідності продукції; процедури оцінки відповідності промислової продукції (на прикладі спільного ринку ЄС).
Модуль 5. Юридичні аспекти експорту. Зовнішньоекономічний контракт. Розкрито: правове регулювання експортної діяльності; заборони експорту, ліцензування та квотування експортних операцій; основні елементи зовнішньоекономічного контракту; правила Incoterms 2010; вирішення спорів у експортній діяльності.
Модуль 6. Логістика експортних операцій та митне оформлення товарів. Вивчено планування, організацію та контроль перевезення товарів з країни експорту до країни імпорту. що включає: логістику експортних операцій, вибір схеми перевезення; основні транспортні та товаросупровідні документи; митне оформлення експорту товарів з України; документи для митного оформлення; правила походження товарів.
Модуль 7. Фінансові аспекти експорту. Розглянуто широкий спектр питань, пов'язаних з фінансуванням експортних операцій, які включають: позиціонування продукту та ціноутворення; оплату експорту та оподаткування.
Модуль 8. Як почати експортувати з «Нова Пошта»? Вивчено комплексний спектр послуг для експорту товарів, який надає «Нова Пошта», зокрема: продукти та можливості, оформлення міжнародної доставки товарів; експорт на іноземні ринки.
За результатами проходження курсу здобувачі вищої освіти отримали сертифікати, що дало змогу зарахувати їм окремі теми семінарських занять з навчальної дисципліни «Міжнародна економіка».
Отриманий досвід в результаті навчання за вибраним курсом для бакалаврів має неабияке значення, адже дозволив набути компетентностей, які стануть у нагоді під час професійної діяльності.
Ірина ГУРСЬКА,
завідувачка кафедри економіки і менеджменту
|
|