Науково-дослідницька робота студентів є невід’ємною складовою у підготовці фахівців, які повинні відповідати вимогам сьогодення і бути конкурентоспроможним на ринку праці. Однією з найважливіших форм організації наукової діяльності, що спрямована на розширення та поглиблення наукового потенціалу майбутнього фахівця, є студентський науковий гурток.
Широке впровадженням комп’ютерних технологій вимагає від студентів-гуртківців сучасного креативного мислення, високого рівня теоретичної і практичної підготовки з інформаційних технологій, вміння розв’язувати різноманітні завдання засобами комп’ютерної техніки та пакетів прикладних програм, необхідних для їх практичної роботи, вихованні загальної інформаційної підготовки, а також отриманні широких можливостей для подальшого професійного самовизначення.
Студентський науковий гурток «Електромеханічні та енергозберігаючі системи» , який функціонує на кафедрі енергетики і автоматики під керівництвом завідувача кафедри енергетики і автоматики Василя РАМША, доцента кафедри енергетики і автоматики Миколи ПОТАПЕНКА та асистента Віталія ШАРШОНЯ продовжує активно розвивати та розширювати тематику наукових досліджень.
Сьогодні значної популярності набувають пристрої, які здатні швидко і з мінімумом витрат виготовляти моделі – це 3D-принтери.
За сприяння керівництва факультету енергетики та електротехніки для моделювання з елементами конструювання та подальших досліджень студентським науковим гуртком «Електромеханічні та енергозберігаючі системи» придбано 3D-принтер.
На першому етапі гуртківцями виконано складання та налаштування роботи 3D-принтера. Наступним кроком стало проведення аналізу роботи, моделювання та проектування, розробки і впровадження методів і програмних засобів 3D-сканування та створення 3D-форми для електротехнічних систем з відновлювальними джерелами енергії.
Використання 3D-технологій дасть можливість суттєво підвищити ефективність дослідження таких систем завдяки наближенню віртуального комп’ютерного середовища до реального тривимірного світу. 3D-друк дозволяє створити тривимірну модель на комп’ютері та за короткий час отримати повноцінний об’єкт, що відповідає заданим параметрам.