Враховуючи та розуміючи складну епідеміологічну ситуацію в країні, яка склалась, науково-педагогічними працівниками кафедри енергетики і автоматики були вжиті заходи щодо реалізації дистанційної форми навчання в умовах карантину.
Дистанційне навчання характеризується такими якісними характеристиками як технологічність, інноваційність, гнучкість, адаптивність, економічна ефективність, модульність, можливість поєднувати різні форми навчання, соціальна рівноправність, зміна ролі викладача, поєднання традиційних та дистанційних видів контролю. Ефективність дистанційного навчання залежить від структури курсу, навчального контенту, готовності викладачів та студентів до використання дистанційних технологій, рівня їх інформаційної підготовки.
Навчальні заняття викладачі кафедри енергетики і автоматики проводять із використанням електронних навчально-методичних курсів, що були розроблені на базі платформі Moodle.
Система Moodle стала досить популярною у світі серед викладачів як інструмент для створення динамічних курсів навчання студентів. Навчитись використовувати дану платформу самостійно – нескладно. Для користувачів система проста і зрозуміла навіть на інтуїтивному рівні.
Співпраця викладача зі студентами в Moodle відбувається за допомогою двох типів модулів: «Види діяльності» та «Ресурси». Перша група модулів – види діяльності – передбачає можливість створення завдань для оцінювання студентів. Ці об’єкти надають можливості для спілкування зі студентами (наприклад, об’єкти «Форум», «Чат», «Зворотній зв’язок»), їхнього тестування (модуль «Тести»), виконання завдань, що передбачають завантаження файлів з результатами роботи (наприклад, модулі «завдання» чи «семінар»), розміщення елементів для спільної роботи (модуль «Вікі») та ін.
Ресурс у системі Moodle – це група об’єктів, які дозволяють додати до курсу будь-який вміст. Наприклад, це можуть бути веб-сторінки, текстові сторінки, написи, посилання на файли (модуль «Файл»), веб-сторінки (модуль «URL-веб посилання»), каталог із файлами (модуль «Тека»), текстові сторінки у форматі книги (модуль «Книга»).
Викладач самостійно обирає, які з цих об’єктів розміщувати на курсі, виходячи з мети та завдань навчальної дисципліни та робочої програми.
Широкі можливості для комунікації – одна з найсильніших сторін Moodle. У форумі можна проводити обговорення по групах, оцінювати повідомлення, прикріплювати до них файли будь-яких форматів.
З переліком електронних навчальних курсів в системі Moodle, які забезпечує кафедра енергетики і автоматики у другому семестрі 2019-2020 навчального року, можна ознайомитись за посиланням http://www.nipbati.nubip.edu.ua
Для управління освітнім процесом викладачі кафедри мають можливість спілкуватися зі студентами через соціальні мережі, електронну пошту та популярні у сучасної молоді мобільні додатки: Viber, Telegram. Додаткові можливості для проведення відеоконференцій дає використання сервісу Zoom.
Всі ці новітні технології дозволяють вдало доповнювати навчальне середовище на платформі Moodle.
Запровадження карантину не стало нездоланною перешкодою для забезпечення ефективності освітнього процесу. Науково-педагогічними працівниками кафедри енергетики і автоматики докладаються усі зусилля, щоб дистанційне навчання під час карантину було продуктивним, корисним і цікавим для студентів.