У навчальному процесі важливе значення має поєднання теорії та практики. А сучасні тенденції в освіті вимагають від закладів вищої освіти постійного пошуку інноваційних методів викладання. Одним з таких методів є бінарне заняття.
Бінарне заняття – це навчальне заняття, побудоване на тісних міжпредметних зв’язках та інтеграції навчальних дисциплін, яке проводиться спільно двома викладачами відповідних дисциплін.
Відповідно до принципів практико-орієнтованої підготовки, котрі реалізуються у ВП НУБіП України «Бережанський агротехнічний інститут», 27 квітня 2023 року в рамках вивчення дисциплін «Звітність підприємства» та «Аудит» викладачами кафедри обліку і аудиту к.е.н., доценткою Орестою БОДНАР та старшою викладачкою Іриною СТЕМКОВСЬКОЮ було проведено бінарне практичне заняття на тему «Аудит фінансової звітності» для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 071 «Облік і оподаткування» та 051 «Економіка». Заняття відбулося в он-лайн режимі з використанням платформи Zoom.
Практичне бінарне заняття проведено з метою кращого засвоєння навчального матеріалу та здобуття практичних навичок з використанням теоретичних знань.
Під час заняття розглядалися конкретні практичні питання, здобувачі вищої освіти ознайомилися з формами фінансової звітності конкретного суб'єкта господарювання, а також провели оцінку фінансового стану досліджуваного підприємства. Крім того, студенти мали змогу провести аудит фінансової звітності на прикладі ТОВ «Крона» і скласти на його основі аудиторський висновок.
У ході заняття викладачі продемонстрували різноманітні інноваційні методи і прийоми роботи зі студентами, реалізували творчий підхід до вирішення практичних завдань. Виклад матеріалу супроводжувався коментарями, поясненнями та прикладами.
Злагоджена робота викладачів створювала доброзичливу атмосферу і заохочувала здобувачів вищої освіти до плідної співпраці. Студенти мали можливість поспілкуватися та задати питання, окремі з яких викликали активну дискусію. На занятті також були встановлені тісні зв’язки двох дисциплін. А найцінніше, що було досягнуто на цьому занятті, це – максимальний прояв творчих здібностей здобувачів вищої освіти, їхньої креативності та індивідуальності.
Заняття викликало зацікавленість у студентів, а також дало можливість отримати вичерпні знання з майбутньої професії. Адже, бінарні заняття приносять користь не лише здобувачам вищої освіти, а й викладачам. Спілкуючись із колегами, практичними працівниками – викладач відкриває нові факти, на які раніше не звертав уваги, висвітлює інший бік проблеми.
Отже, інтегроване заняття, що об’єднує діяльність викладачів різних дисциплін, значною мірою активізує навчальний процес, сприяє встановленню дієвих міжпредметних зв’язків. Перевага інтеграції в навчанні — це створення передумов для формування не вузько інформованого фахівця, а творчої особистості, яка здатна активно діяти в професійній сфері.
Сподіваємося, що практичні знання, професійні навички та вміння, які здобувачі вищої освіти отримали під час бінарного заняття, мають стати гарною базою і мотивацією для підвищення рівня особистої підготовки та стануть ще одної сходинкою до їх становлення як фахівців високої кваліфікації!
Ореста БОДНАР,
к.е.н., доцентка кафедри обліку і аудиту;
Ірина Стемковська,
старша викладачка кафедри обліку і аудиту