На початку ХХI ст. Канада здійснила серйозний поворот на шляху побудови інноваційного суспільства. Заради створення інноваційного потенціалу, держава принципово змінила свою освітню і науково-технічну політику. Мова йде фактично про зміну ціннісних орієнтирів канадського суспільства, потенційних шляхів його розвитку, створення такої моделі економіки, яка в зарубіжній науковій літературі отримала назву «економіка, що ґрунтується на знаннях» (knowledge-based economy).
Із таких аргументів розпочалась лекційна дискусія (09.12.2019 р.) із студентами першого курсу факультету економіки та природокористування. Тематика навчального курсу «Університетська освіта та соціальні комунікації» дозволяє студентам ознайомитись із системою освіти країн світу, сформувати професійні компетентності, визначити соціально-психологічні механізми становлення фахівців в умовах сучасного інформаційного простору.
Разом із лектором, доцентом психології кафедри гуманітарних дисциплін Ольгою Макух студенти одержали інформативні компетентності про країну, історію її суспільно-економічного розвитку та систему освіти.
Констатуючою була інформація, про те, що Канада - одна з найбезпечніших країн світу; якраз та країна, що підходить для комфортного навчання. В Канаді знаходиться близько 100 університетів та університетських коледжів (University Colleges), які практикують систему «наука – техніка – виробництво».Партнерство між державою, промисловістю та університетами в Канаді дуже добре налагоджено і дає відчутний економічний результат шляхом об’єднання потенціалу найкращих дослідників, сприяння розвитку наукоємної промисловості та утворення інноваційних кластерів. На сьогоднішній день в Канаді функціонують: університетські коледжі (University Colleges); громадські коледжі (Community Colleges); технічні інститути (Technical Institutions); коледжі професійної освіти (CEGEP).
Так, у 2005 р. створено найбільшу канадську он-лайнову бібліотеку електронних книг Electronic Library of Canada, доступ до якої є відкритим для кожного канадського університету. Усі канадські університети і коледжі об’єднуються в неурядову організацію – Асоціацію університетів і коледжів Канади (AUCC).
Інформативними були ситуації фінансування освіти та накопичення коштів на освіту. Лекційний матеріал обгрунтовувався на основі емпіричних досліджень, перебуваючи на стажуванні в Канаді доцента Ольги Макух.
Завершилось заняття демонстрацією фото екскурсій університетами Канади.
Ольга Макух, кандидат психологічних наук, доцент