Важливим напрямком виховної роботи зі студентами є психологічна допомога, що сприяє адаптації молоді до умов навчання у закладі вищої освіти гармонійному розвитку особистості майбутнього фахівця, готовності учасників освітнього процесу до ефективної взаємодії в процесі навчання, збереженню фізичного та психічного здоров’я студентів.
Для кожного здобувача адаптаційний період у ЗВО проходить протягом декількох років. Студенти першокурсники, на початку навчання знаходяться у стресовому стані та у високому емоційному навантаженні. В наслідок чого виникають скарги на пониження настрою, порушення сну та апетиту, дратливість, невпевненість у собі, тривожність, що викликає невротичні та депресивні стани, які безумовно заважають навчальному процесу.
Психологічний супровід – це система заходів направлених на діагностику та профілактику ймовірних соціальних та психологічних ситуацій, надання психологічної допомоги та підтримки, всебічний, гармонійний розвиток особистості і створення соціально-психологічних умов для цього.
Щоб запобігти цим проблемам ми проводимо анкетування з метою їх виявлення і подальшого проведення різних заходів, які направлені на надання різнопланової допомоги. Забезпечуючи повну анонімність, метод анкетування дає змогу досліднику з мінімальною технічною допомогою за короткий час ефективніше досліджувати, психологічні, освітні, морально-етичні та інші проблеми молоді, або зібрати первинну інформацію від десятків респондентів. Особлива увага приділяється здобувачам освіти при адаптації до навчального процесу. На цьому віковому етапі у них формуються соціальні (або навпаки асоціальні) цінності та життєво-професійні орієнтири, що спрямовуватимуть особистість у подальшому професійному і сімейному житті.
Відділ гуманітарної освіти, виховання і студентських справ