Для забезпечення конкурентоздатності випускників інституту в сучасних умовах необхідно у кожній освітній програмі формування унікальності або хоча б особливості програми, яка сприяє формуванню унікального освітнього середовища, спільного професійного розвитку, соціальної взаємодії та відповідальності.
Особливістю освітньо-професійної програми другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 208 «Агроінженерія» є програмні компетентності, які передбачені в ній. Так, до її спеціальних фахових компетентностей у пункті 4 введено – вирішувати завдання з дослідження об’єктів АПК методами дистанційного зондування з безпілотних літальних апаратів.
Для реалізації даної компетентності введена в перелік освітніх компонент ОПП «Агроінженерія» навчальна дисципліна «Дистанційне зондування Землі», вивчивши яку магістри набувають навичок: вирішувати поставлені завдання з моніторингу об’єктів сільського господарства методами дистанційного зондування з безпілотних літальних апаратів та проводити геоінформаційний аналіз та інтерпретацію матеріалів дистанційного зондування Землі для потреб сільськогосподарського виробництва з різними способами представлення результатів і побудови вихідних картографічних матеріалів.
Набуття цих знань і вмінь реалізується у ході проведення як теоретичних так і практичних занять з дистанційного зондування Землі. Зокрема професором кафедри лісового і садово-паркового господарства д.с-г.н Дмитром БІДОЛАХОМ для студентів групи М-51М проведено ознайомлення з можливостями дистанційного зондування поверхні землі за допомогою квадрокоптера DJI Phantom 4 з наступною інтерпретацією отриманих результатів в геоінформаційній системі QGIS 3. Здобувачі знань мали змогу долучитись до керування безпілотним літальним апаратом, ознайомитись із процесом планування польоту, виконання зйомки та самостійної обробки отриманих результатів.
Практичні заняття дають змогу не тільки реалізувати прагнення викладачів та студентів до постійного удосконалення процесів та процедур реалізації освітньої програми, але й урізноманітнити хід навчального процесу та розширити світогляд його учасників.
Микола КЛЕНДІЙ
гарант ОПП «Агроінженерія»