17 березня 2021 року відбулось відкрите лекційне заняття доцентки кафедри загальноінженерної підготовки к. т. н. Наталії СТЕБЕЛЕЦЬКОЇ з навчальної дисципліни «Фізика» для студентів групи М-11Б. Тема заняття – «Коливання та хвилі».
Лекторка продемонструвала професіоналізм, вміння зацікавити студентів новим матеріалом та зосередити їх увагу на основних поняттях, характеристиках, законах, створити творчу та робочу атмосферу. Викладання змісту лекції було аргументованим, логічним і доступним для сприйняття студентами.
Наталія Миронівна ознайомила майбутніх фахівців з агроінженерії з прикладними аспектами застосування теоретичних знань на практиці, навела історичні факти, що спричинили важливість досконалого вивчення повторюючих рухів (коливань), зокрема вивчення руху небесних тіл привело до створення календаря, який був необхідним для господарської діяльності ще в глибокій давнині у єгиптян, майя, інків та інших народів. Вивчення коливальних рухів маятника дозволило Гюйгенсу (1657) створити годинник, який вимірював час, на ту пору з великою точністю, що мало важливі наслідки для розвитку фізичного експерименту і практичної діяльності людини.
Особливий інтерес студентів викликала інформація щодо широкого поширення коливань в природі і техніці. Робота сортувальних машин, вібраційних конвеєрів, віброрізання, і ще багато різних технологічних процесів і машин, радіотехніка, електротехніка обґрунтовані на дослідженні коливальних процесів. У фізичних науках коливання зустрічаються усюди: в оптиці, акустиці, механіці, електриці, теорії атома, а також у найрізноманітніших біоритмах живих організмів, у природі в цілому. Вдалим з методичної точки зору було зіставлення рівнянь, що описують механічні і електромагнітні коливання. При вивченні питання змінного струму були наведені приклади роботи джерел змінного струму і продемонстровані за допомогою інтерактивних симуляцій. Викладач продемонструвала взаємозв’язок роботи із студентами, розглядаючи разом з ними приклади прояву та застосування електромагнітних хвиль в природі і техніці.
Наталя Миронівна вдало поєднала методи проблемного навчання з традиційними. Лекцію супроводжував влучно підібраний різноманітний мультимедійний презентаційний матеріал, який включав інформативні, графічні дані, фрагменти навчальних відео за зазначеною тематикою. Це дозволило лекторові застосовувати прийоми розповіді, показу, пояснення, коментування, бесіди і зберегти стійку увагу слухачів на протязі всього заняття.
На занятті були присутні представники професорсько-викладацького складу кафедри та агроінженерного факультету.
Завідувач кафедри
загальноінженерної підготовки
к.т.н. Драган А.П.