В останні роки освітянська світова спільнота почала приділяти пильну увагу питанню академічної доброчесності через виникнення необхідності дотримання морально-етичних принципів в освітянському просторі.
Для сучасної академічної спільноти термін «академічна доброчесність» є відносно новим, що й зумовлює багатогранність його перекладів з іноземної мови. Даний термін складається з двох слів – «академічна» (academic) та «доброчесність» (integrity), що перекладається як «порядність», «цілісність», «моральна чистота».
В основу класичного визначення терміну «академічна доброчесність» закладено головні етичні якості майбутніх професіоналів – сумління, відповідальність, сміливість, справедливість, повага, порядність, довіра та мужність. Можемо констатувати, що в умовах викликів, які постають перед сучасною академічною спільнотою, та зростання масштабів поширення неетичної поведінки, головну роль відіграє розвиток академічної доброчесності в усіх учасників освітнього процесу.
Слід відзначити, що в інституті та на факультеті енергетики та електротехніки зокрема, ведеться активна та достатньо потужна робота щодо дотримання академічної доброчесності усіма учасниками освітнього процесу. Участь викладачів та здобувачів вищої освіти у різноманітних заходах, які присвячені дотриманню морально-етичних принципів є постійною та має системний характер.
27 вересня 2021 року відбувся онлайн вебінар на тему “Спартанці науки: інтервенція академічної доброчесності”, в якому взяли участь науково-педагогічні працівники та здобувачі вищої освіти факультету енергетики та електротехніки ОС «Бакалавр» та ОС «Магістр», які навчаються на освітніх програмах «Комп’ютерні науки» і «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка».
В ході такої зустрічі організатори вебінару розповіли усім учасникам про досвід Університету штату Мічиган (Michigan State University) та Темпльського університету (Temple Univerisity) у створенні унікальних моделей системи академічної доброчесності та оцінювання, а також обговорили, як окремі елементи цих систем можуть бути втілені на кампусі закладів вищої освіти. Окрім цього, на вебінарі учасники дізнались про те, як практично створити курси з академічної доброчесності для студентів та які аспекти найкраще включати у зміст таких курсів.
Спікерами вебінару були:
Джейк Каспер, фахівець із питань академічної доброчесності у Деканаті по роботі зі студентами Університету штату Мічиган. Джейк відповідає за вживання стратегічних заходів у випадках, що стосуються студентів, яких зловили на порушеннях принципів академічної доброченості в університеті.
Брендон Арнолд, координатор програм по роботі із новими студентами в Офісі програм для нових студентів та сімей Темпльського університету. Основною місією Брендона є підтримка кожного із студентів на їх шляху здобуття освіти у Темпльському університеті та під час процесу прийняття академічних рішень.
Дотримання академічної доброчесності є важливим та глобальним питанням в освітянському просторі, тому варто зазначити, що академічна доброчесність є однією з найважливіших академічних цінностей, які формують конкурентоспроможного фахівця на світовому ринку праці.
Деканат факультету енергетики та електротехніки