Розвиток неперервного навчання разом із формуванням суспільства знань стали одним із соціальних наслідків глобалізації та інформатизації. Освіта більше не може обмежуватися кількома роками чи навіть десятиліттями на початку життя людини, оскільки безперервне оновлення інформації вимагає постійного самовдосконалення та навчання для досягнення життєвого успіху. Суттєвим елементом навчання та удосконалення для професійного та особистісного розвитку є неформальна освіта.
Протягом квітня-травня 2022 року гарантом освітньої програми «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» другого (магістерського) рівня вищої освіти, доцентом кафедри енергетики і автоматики Василем БУНЬКОМ завершено курси неформальної освіти на платформі PROMETHEUS: «Базова психологічна допомога в умовах війни», «Зміцнення викладання та організаційного управління в університетах» та «Критичне мислення для освітян».
Курс «Базова психологічна допомога в умовах війни» є глибоко практичним і заснованим на багаторічному досвіді роботи з людьми, які переживають кризові ситуації.
Під час воєнних дій психіка людини перебуває в постійному напруженні. Реакціями на стресові та травматичні події можуть бути страх, ступор, плач, агресія, почуття провини, апатія та інші. З такими почуттями багато людей просинаються у своїх домівках та підвалах, і в тимчасових притулках по всьому світу. Навіть перебуваючи в умовній безпеці, через стрічку новин українці кожен день стають очевидцями страшних подій.
Щоб впоратися зі стресом власноруч, та допомогти своїм близьким пережити ці непрості часи, дати раду неконтрольованим емоціям та допомогти психіці на шляху до зцілення, буде корисним знати мінімальний набір прийомів базової психологічної допомоги.
Курс «Зміцнення викладання та організаційного управління в університетах» допомагає викладачам, агентам змін, завідувачам кафедр, гарантам освітніх програм і керівництву інститутів та університетів знайти ефективні шляхи стимулювання та підтримки якісного викладання на рівні освітніх компонент (окремих курсів), освітньої програми й закладу вищої освіти в цілому.
Оскільки, якість викладання ― ключовий елемент якості освіти, то в межах власних курсів чи освітніх компонент викладачі впливають на якість освітньої програми, на процес навчання та засвоєння матеріалу студентами, і в результаті ― на внутрішню якість освіти у закладах вищої освіти (ЗВО).
У курсі представлені різні погляди на підвищення якості викладання, оновлення освітніх програм, управління змінами та лідерство в університеті. Курс «Зміцнення викладання та організаційного управління в університетах» ― результат співпраці експертів з України та Німеччини, викладачів і співробітників ГО «Вище», Саксонського центру викладання та навчання у вищій школі (HDS) (Німеччина) і Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. Проєкт фінансується Міністерством закордонних справ Німеччини.
Критичне мислення та освітній процес, побудований на його засадах, за останні 10 років стали основою освітніх реформ у провідних країнах Європи.
Уміння критично мислити забезпечує науково-технічний і суспільний прогрес та є запорукою демократії, а освіта відіграє в його розвитку першорядну роль. Критичне мислення забезпечує самостійні та відповідальні дії, а також характеризується самовдосконаленням.
Запропонований курс «Критичне мислення для освітян» дозволив слухачам опанувати стратегії та процедури критичного мислення, що дасть змогу підвищити особистісну ефективність та успішність ухвалених рішень. Ознайомлення з теорією та методикою навчання критичного мислення посилить методологічну підготовку й сприятиме успішності викладацької діяльності, цілеспрямовано моделювати емоції під час освітнього процесу, розробляти власні методики навчання, засновані на теорії розвитку критичного мислення.
Варто зазначити, що така сучасна система підвищення кваліфікації покликана максимально задовольнити професійно-фахові, індивідуально-особистісні, соціокультурні запити замовників освітніх послуг, створити диференційований акмеологічний простір, що мотивує до постійної творчої самоактуалізації в професійному та особистісному вимірах шляхом формальної та неформальної освіти, дає змогу науково-педагогічному працівнику підтримувати та удосконалювати стандарти професійної майстерності і триває впродовж усього періоду його професійно-педагогічної діяльності.
Завідувач кафедри енергетики і автоматики
Василь РАМШ