Одним із невід’ємних аспектів провадження освітньої діяльності при підготовці здобувачів вищої освіти за спеціальностями, які ліцензовані в інституті є проведення моніторингу освітньо-професійних програм (ОПП), метою якого є удосконалення, обговорення та врахування пропозицій усіх зацікавлених сторін щодо реалізації ОПП для підвищення якості освітнього процесу на факультеті енергетики та електротехніки та в закладі вищої освіти в цілому.
Відповідно до наказу директора №8 від 04.02.2025 року «Про проведення моніторингу та перегляду освітньо-професійний програм» 26 лютого 2025 року на факультеті енергетики та електротехніки відбулося спільне засідання випускових кафедр енергетики і автоматики й електротехнологій та експлуатації енергообладнання, на якому обговорювалися проєкти освітніх програм «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів вищої освіти, розроблені робочими групами даних ОПП.
Розпочав засідання декан факультету енергетики та електротехніки Василь Бунько, який довів до відома НПП кафедр даний наказ, а також звернув увагу на дотримання вимог законодавчої та нормативної документації під час перегляду ОПП.
Гарант освітньо-професійної програми бакалаврського рівня "Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка" завідувач кафедри енергетики і автоматики, доцент Василь Рамш розповів про її особливості та унікальність. Він повідомив, що при удосконаленні освітньої програми особлива увага була сконцентрована на освітньому компоненті «Сучасні технології монтажу та проєктування систем електропостачання», який підкреслює її оригінальність, адже на факультеті створена спеціалізована навчальна лабораторія «SICAME UKRAINE», яка є унікальною для підготовки фахівців електроенергетичної галузі. Доцент Петро Клендій запропонував провести корекцію назв окремих навчальних дисциплін з метою уникнення їх дублювання. Доцент Микола Потапенко запропонував вивести з ОПП курсовий проект з навчальної дисципліни «Основи термодинаміки і теплотехніки» з метою збільшення аудиторних годин для більш широкого вивчення тем та досягнення відповідних програмних результатів навчання.
Декан факультету Василь Бунько довів до відома усіх учасників, що з 1 вересня 2025 року в освітній процес запроваджується теоретичний курс базової загально-військової підготовки обсягом 90 годин (3 кредити), тому це питання також є важливим для ОПП бакалаврського рівня.
В обговоренні також взяли участь завідувач кафедри електротехнологій та експлуатації енергообладнання, доцент Любомир Колодійчук, доцент Іван Соловей, старший викладач Петро Дарморіс, професор Анатолій Чміль (онлайн), старша викладачка Надія Семенова, асистент Олександр Кондрат, старший викладач Віталій Шаршонь, асистент Ігор Плонка, а також здобувач вищої освіти бакалаврату, групи Е-31Б Анатолій Глубіш та студент магістратури, групи Е-51М Назарій Савенюк (онлайн).
Пізніше, гарант освітньо-професійної програми магістерського рівня, декан факультету, доцент Василь Бунько представив для обговорення проєкт ОПП «Електроенергетика, електротехніка та електромеханіка» та звернув увагу на сильні сторони та переваги програми, яка реалізовується для здобувачів вищої освіти ОС «Магістр». Доцент Петро Клендій запропонував переглянути перелік посад випускника з професійною назвою робіт відповідно до класифікатора професій ДК 003:2010 в новій редакції. Учасники засідання висловили свої побажання щодо удосконалення програми відповідно до сучасних запитів ринку. При перегляді даних освітніх програм учасниками засідання було висловлено ряд пропозицій, які будуть реалізовані в даній ОПП. Крім цього було удосконалено структурно-логічну схему кожної ОПП, у якій наведено освітні компоненти та взаємозв’язки між ними. Зокрема, доцент Василь Рамш висловив побажання приділяти більше уваги системам Smart Grid та відновлюваній енергетиці.
За результатами детального аналізу усіх пропозицій щодо удосконалення освітніх програм прийнято низку змін та доповнень, як до структур освітніх програм, так і до змісту їх освітніх компонентів. Значна частка освітніх компонент орієнтована на інтеграцію освітнього та наукового процесу з підприємствами енергетичної галузі, їх науково-виробничим потенціалом, а також залучення фахівців практиків електроенергетичної сфери до освітнього процесу на факультеті енергетики та електротехніки.
Варто зазначити, що проєкти освітньо-професійних програм першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів вищої освіти будуть розміщенні на офіційному сайті інституту для обговорення та внесення пропозицій стейкхолдерами усіх рівнів.
Деканат факультету енергетики та електротехніки