Євроінтеграційні процеси в освітянському просторі України обумовлюють активізацію інноваційних тенденцій відповідності стандартам якості вищої освіти закордоном. Цим пояснюється необхідність реформування усіх ланок освіти й вищої, зокрема. На конкурентноспроможність українських фахівців вітчизняного та європейського ринків праці відчутно впливає якість підготовки професійних кадрів у вищій школі та відповідність дипломів європейським стандартам.
Якісна зміна системи вищої освіти вимагає розроблення нових підходів до навчання та викладання, утвердження чесності та етичних цінностей в освітньому процесі і науковій діяльності, створення нових механізмів побудови комунікації в закладах вищої освіти, що сприятиме формуванню високої академічної культури, носіями якої будуть науково-педагогічні і наукові працівники та здобувачі освіти. Важливою складовою державної політики у сфері освіти та принципи освітньої діяльності у Законі України “Про освіту” визначено академічну доброчесність. Цей закон прийнятий Парламентом України 5 вересня 2017 р. Згідно статті 42, академічна доброчесність - це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
19 травня 2021 року за сприяння Американської Ради з міжнародної освіти у межах упровадження проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти»(Ініціатива Academic IQ) відбувся вебінар «Етика наукового дослідження», в якому взяли учать науково-педагогічні працівники та здобувачі вищої освіти факультету енергетики та електротехніки.
На вебінарі було розглянуто аспекти проведення і презентування результатів власного дослідження згідно із засадами академічної доброчесності. Зокрема, які виклики постають перед дослідницьким середовищем у процесі написання наукового тексту: щодо структури, теоретичних та емпіричних засад, фахового цитування списку використаних джерел, дослідницької етики тощо? Чи варто результати розміщувати онлайн? Чи доцільно залучати студентство до дослідницької роботи у процесі викладання курсів та інші питання, котрі пов’язані з принципами дотримання академічної доброчесності освітянської та наукової спільноти.
Спікеркою заходу була Тамара Марценюк – кандидатка соціологічних наук, доцентка кафедри соціології Національного університету "Києво-Могилянська академія", гендерна експертка Української гельсінської спілки з прав людини, гостьова дослідниця за програмою ім. Фулбрайта у Колумбійському університеті (США, 2017-2018).
Деканат факультету енергетики та електротехніки