10-11 листопада 2022р. відбулася міжнародна науково-практична інтернет-конференція «Сучасні цифрові технології та інноваційні методики навчання: досвід, тенденції, перспективи».
Як формуються професійні навички у випускників Відокремленого підрозділу Національного університету біоресурсів і природокористування України «Бережанський агротехнічний інститут» розказав Володимир КАЧУРІВСЬКИЙ, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри інформаційних технологій та вищої математики, разом із здобувачем вищої освіти за освітньою програмою «Комп’ютерні науки» Богданом ДЗЮБАКОМ.
Тези доповіді:
Перехід до дистанційного навчання потребує відповідного технічного забезпечення та володіння навичками роботи з програмними засобами.
Технічне забезпечення:
- наявність комп’ютерної техніки;
- точка доступу до мережі Internet;
- засоби мобільного зв’язку;
- джерела електричної енергії.
Програмні засоби:
- месенджери;
- відеоконференції;
- платформи для онлайн роботи.
Зосередження при дистанційному навчанні в період воєнного стану:
- Асинхронний режим освітньої діяльності.
- Канали комунікації із здобувачами освіти.
- Автоматизовані системи перевірки виконання завдань.
- Неформальна освіта.
- Командна робота здобувачів освіти.
Зміна формату проведення аудиторних занять також проектується на формат проведення самостійної пізнавальної діяльності здобувачів освіти. Однією із форм самостійної роботи є участь у соціальних R&D проектах з дистанційною організацією роботи.
Етапи реалізації проекту та формування відповідних hard skills та soft skills:
1. Створення концепції інформаційної системи – навички аналізу предметної області:
- Загальні положення: тема, призначення, опис проекту.
- Аналіз діяльності.
- Розробка діаграми прецедентів.
- Розробка прав доступу.
2. Проектування процесів – навички проектування. Головна мета полягає у відображенні функцій, отриманих на етапі аналізу, в модулі ІС.
3. Розробка архітектури інформаційної системи під визначені задачі, вибір платформи та операційної системи, програмного забезпечення – навички DevOps.
4. Організація візуального управління робочими процесами та відстеження виконання завдань проекту (Trello) – навички управління.
5. Реалізація проекту на програмному забезпеченні – навички Front-end та Back-end
6. Тестування проекту: автономний тест, надійність роботи, кросбраузерність, системний тест – навички QA.
7. Підготовка технічної документації – навички технічного документування.
Участь у соціальному проекті може бути визнаною як результат альтернативної, неформальної освіти.