На сьогоднішній день найперспективнішим і економічним видом транспорту є електричний. Останнє десятиліття спостерігається стрімкий розвиток індустрії автомобілебудування гібридного та виключно електричного типу.
Відповідно до плану роботи студентського наукового гуртка «Електромеханічні та енергозберігаючі системи» 2 листопада 2022 року відбувся науково-практичний семінар на тему: «Електромобіль як засіб енергозбереження».
Розпочав засідання керівник гуртка Василь РАМШ, який ознайомив присутніх з основами роботи, будови та історії розробки електромобілей. Зокрема зазначено, що розробка і дослідження характеристик електромобіля є складною науково-технічною задачею, успіх у вирішенні якої залежить від правильного вибору і розрахунку компонентів енергетичної установки. Застосування електроприводу для руху автомобіля дає широкий спектр можливостей для оптимізації його роботи, поліпшенню динамічних властивостей.Важливим питанням напряму наукової роботи гуртка «Електромеханічні та енергозберігаючі системи» є дослідження енергетичних характеристик електромобілів та визначення витрат енергії. Вибір накопичувача або власного джерела електроенергії багато в чому визначає важливі характеристики електромобіля, такі як потужність, запас ходу, ціна та ін. Однак існуючу різноманітність акумуляторних систем та інших накопичувачів електроенергії не дозволяє вирішити повною мірою завдання при використанні одного з видів накопичувачів, що стимулює дослідження з використання різних комбінацій декількох видів накопичувачів і джерел електроенергії для створення гібридної енергетичної системи живлення електроприводу електромобіля і допоміжних систем.
З доповіддю на семінарі виступив здобувач вищої освіти ОС «Магістр» Ігор ДУРИСВІТ, який розповів багато цікавої інформації із свого багаторічного практичного досвіду експлуатації електромобіля, зокрема: умови і переваги експлуатації, вартість електромобілів та економічні характеристики, вплив кліматичних факторів на його роботу, частоту та інтенсивність зарядки, запас ходу електромобіля, екологічність, застосування електроприводу в електромобілях тощо. Також відмічено, що спосіб накопичення електроприводом електромобіля енергії відбувається в рекуперативних режимах, що дає можливість подальшого її використання для руху, і є актуальним завданням, що підтверджує досвід зарубіжних фірм.
Проведений аналіз проблеми, яка піднімалась на семінарі, свідчить про безумовне збільшення світового виробництва електромобілів в найближчому майбутньому. Україна повинна своєчасно відреагувати на дану тенденцію підготовкою відповідних фахівців, проведенням наукових досліджень, мати власні актуальні напрацювання в цій сфері, що свідчить про актуальність та важливість даної проблематики.
Керівники студентського наукового
гуртка «Електромеханічні та енергозберігаючі системи»
Василь РАМШ
к.т.н., доцент, завідувач кафедри енергетики і автоматики
Микола ПОТАПЕНКО
к.т.н., доцент кафедри енергетики і автоматики