Неабиякий інтерес виявили наші студенти до авіаційної техніки. Для огляду деяких одиниць повітряних суден побували на Бережанському парадромі.
Мала авіація дуже популярна за кордоном. Вона використовується для бізнесу, авіаперевезень, туризму, військової галузі, сільського господарства, спортивних змагань, відпочинку і багато інших напрямків. Великими темпами розвиток малої авіації почався в США починаючи з 50 років, де основна мета була покладена на розвиток бізнесу і для сприяння швидкої комунікації між бізнесменами. Кількість одиниць повітряної техніки щороку збільшується, однак в Україні тільки зароджується, адже далеко не всім доступна. Тому чимало умільців, яким купити літак не по кишені, виготовляють його самотужки.
Придбати літак доволі нескладно. Коштує він приблизно стільки ж, як і хороша іномарка бізнес-класу. Чотиримісний літак споживає близько 35… 45 л бензину марки А-95 за годину польоту. Середня швидкість літака - 180-200 км/год, тобто на 100 км витрати палива становлять близько 20 л. Однак слід врахувати також те, що літак летить по прямій, використовуючи для навігації GPS-приймач, а це значно коротший шлях, ніж на автодорозі, де можуть бути затори. Для злету та посадки потрібен майданчик довжиною 300…400 м. Для компактніших сучасних літаків достатньо 150-200 метрів.
Одним із найдешевших засобів піднятися в небо виступає параплан. Для польоту цього апарату не потрібно думати про ціну на бензин. Для свого польоту використовується альтернативне джерело енергії – енергія вітру. Дехто зі студентів пробували пробігтися з крилом параплану і розповідали, що відчували як крило почало тягнути їх в гору і ще трошки вони могли б відірватися від землі.
Політ - це відчуття яке не можливо описати. Піднявшись один раз в небо для деяких людей це стає справою цілого життя.
Підготував к.т.н., доцент Іван СОЛОВЕЙ