7 жовтня 2025 року було проведено науково-методичний семінар з імплементації інформаційної системи «Професійний розвиток НПП» до управлінського менеджменту закладом освіти. Інформаційна система спроектована та програмно реалізована науково-педагогічними працівниками кафедри інформаційних технологій та вищої математики із залученням здобувачів вищої освіти освітньо-професійної програми «Комп’ютерні науки» в рамках наукової тематики кафедри ІТВМ «Цифрова трансформація управління закладом вищої освіти на основі інформаційних технологій».
Мета інформаційної системи: цифрова трансформація обліку професійного розвитку науково-педагогічних працівників інституту.
Цілі інформаційної системи:
- Централізований електронний реєстр реквізитів документів про підвищення кваліфікації, стажування або самоосвіту НПП;
- Моніторинг числових показників накопичувальної системи обсягу професійного розвитку за критерієм: не менше 180 год (6 кредитів ЄСТС) за останні п’ять років;
- Спрощення документообігу між працівниками, відділом кадрів, деканатами та керівництвом.
- Формування звітної інформації про актуальні професійні активності науково-педагогічних працівників до Єдиної державної електронної бази з питань освіти (ЄДЕБО).
Переваги інформаціної системи
- Автоматизація обліку документів. Система має автоматизувати всі етапи роботи з документами про підвищення кваліфікації, стажування або самоосвіту.
Зокрема:
- подання реквізитів про одиницю професійної активності працівником через графічний інтерфейс (вебформу);
- прикріплення електронної версій (копій) свідоцтва або сертифікату, які видані після завершення програми професійного розвитку;
- перевірка документів відповідальними особами;
- формування бази даних для подальшого пошуку, аналізу або звітності.
2. Стандартизація та уніфікація даних.
Документи мають зберігатися в єдиному форматі у базі даних з визначеними полями, що дає можливість забезпечити однорідність даних для подальшої обробки, включно з можливістю автоматичної валідації.
3. Генерація звітності.
Для спрощення та прискорення процесу звітування, без потреби ручної агрегації даних, передбачається розробка сценаріїв формування звітності про підвищення кваліфікації, стажування та самоосвіту. Звіти формуються на основі критеріїв календарного періоду часу: календарний рік (річна звітність), навчальний рік, семестр.
За результатами дискусії визначено подальший розвиток даної теми та напрямки дослідження:
- прогнозування стану професійного розвитку НПП на перспективу
- формування плану підвищення кваліфікації на календарний період для забезпечення виконання Ліцензійних умов провадження освітньої діяльності