Для здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня ВП НУБІП України «Бережанський агротехнічний інститут» викладачкою к. пед. н., доц.. Надією Островською проведено екскурсійно-лекційне заняття з етнокультурології на тему: «Архітектура України». Студенти поглибили свої знання з історії розвитку архітектури в Україні, дізналися про особливості традиційного будівництва та культурне значення замкових споруд.
Теоретичні знання здобувачі закріпили, відвідавши Бережанський замок, де ознайомилися з його історією, архітектурними особливостями та значенням у розвитку української культури. Заняття сприяло засвоєнню матеріалу, надало можливість студентам безпосередньо побачити архітектурні пам’ятки та виділити їх важливість щодо збереження національної спадщини.
Першокурсники відвідали виставку картин Олега Шупляка, заслуженого художника України, майстра оптичних ілюзій та подвійних зображень. Його роботи вражають глибиною змісту та оригінальністю виконання. На виставці студенти мали змогу ознайомитися з унікальним стилем художника, обговорити символіку та приховані образи в його картинах. Це доповнило тему заняття, підкресливши зв'язок між архітектурою та живописом в українській культурі.
Зустріч з творчістю Олега Шупляка сприяла розвитку естетичного смаку здобувачів та розширенню їхнього культурного кругозору. Враження від побаченого спонукали до активних дискусій та обміну думками.
Після завершення екскурсії обговорили питання щодо ролі замків та фортець у формуванні української архітектурної ідентичності, особливу увагу приділили не лише архітектурним стилям, але й впливу історичних подій на розвиток архітектури в різні епохи. Викладачка наголосила на важливості збереження культурних пам'яток, які є частиною національної спадщини України, та закликала студентів до активної участі у збереженні й популяризації історичної спадщини.
Заняття сприяло поглибленню знань здобувачів у сфері етнокультурології, розумінню культурного контексту української архітектури, дало можливість оцінити її багатство та різноманітність. Студенти зазначили, що такі лекції значно ефективніше допомагають засвоювати матеріал, ніж традиційні, оскільки дають можливість наочно побачити об’єкти вивчення.