ВП НУБіП України "Бережанський агротехнічний інститут"
ФАКУЛЬТЕТ ЕКОНОМІКИ І ТУРИЗМУ
  (03548) 2-31-73   E-mail:  ekonom.prurod@gmail.com    Декану факультету
Україна тримає стрій!!!

Штучний інтелект – персональний помічник чи віртуальний шкідник в освіті

1726222804289Або ти розберешся зі штучним інтелектом,
або він замінить тебе.
М. Федоров

  Штучний інтелект заполонив практично всі сфери суспільного життя, докорінно змінюючи форми і зміст діяльності людей. І на цьому не зупиниться, адже завдяки своїй здатності до навчання та розвитку він може не лише перевершити нас, але й з часом замінити. Технології штучного інтелекту стрімко трансформують і сферу освіти, відкриваючи безліч можливостей для підвищення ефективності навчання та викладання. З однієї сторони, використання штучного інтелекту в освітньому процесі має ряд переваг, серед яких домінує персоналізація навчання та автоматизація рутинних задач. З іншої сторони, існує ряд ризиків, на які слід звертати особливу увагу, зокрема: дані та конфіденційність, упередження та дискримінація, зменшення ролі викладача, залежність від технологій, недостатній доступ до ресурсів, автентичність та академічна чесність, обмежені можливості для креативності та інновацій, етичні питання. З огляду на це штучний інтелект може виступати в ролі персонального помічника у підвищенні ефективності роботи викладача та створенні гнучкого освітнього середовища, або віртуального шкідника, який невидимою рукою руйнує традиційну систему навчання.

  Для ефективної реалізації потенціалу штучного інтелекту в академічних цілях потрібна не лише теоретична база, але і досвід її використання. З цією метою PhD, старша викладачка кафедри гуманітарної освіти і туризму Наталія Білан пройшла курси підвищення кваліфікації за освітньою програмою «Штучний інтелект в освіті» на базі Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка з 22 жовтня по 05 листопада. Освітня програма була спрямована на розвиток цифрової компетентності педагогічних / науково-педагогічних працівників з питань використання штучного інтелекту в освіті, обґрунтування його можливостей в професійній діяльності фахівців, обговорення проблем застосування технологій штучного інтелекту в контексті академічної доброчесності.

FB IMG 1731272387768FB IMG 1731272352482   Зміст програми охоплював теоретичну, практичну і ресурсну складові підвищення кваліфікації педагогічних / науково-педагогічних працівників за темами модуля: 

    1. Штучний інтелект та освіта. Майбутнє штучного інтелекту в закладах освіти.
  1. Chat GPT в професійній діяльності. Технології штучного інтелекту для редагування та перекладу текстів.
  2. Технології штучного інтелекту для створення презентацій.
  3. Технології штучного інтелекту для візуалізації даних.
  4. Технології штучного інтелекту для генерування зображень, звуку, відео.

  Реалізація зазначених вище складових програми здійснювалася у таких формах роботи, як онлайн-лекції та майстер-класи, дискусії й опитування, виконання завдань. Самостійна робота включала опрацювання додаткового матеріалу та роботу з онлайн-ресурсами, створення цифрових матеріалів засобами штучного інтелекту.

Kursi Si1Kursi si2   Завдяки високому організаційному та науково-методичному рівню викладання, учасники курсів набули / удосконалили низку компетентностей:

загальні: здатність використовувати технології штучного інтелекту в професійній діяльності; отримувати інформацію й оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства з використанням технологій штучного інтелекту; здатність дотримуватись академічної доброчесності в контексті використання технологій штучного інтелекту в освітньому процесі.

фахові: володіння технологіями штучного інтелекту; уміння налагоджувати освітній процес з використанням технологій штучного інтелекту; здатність до критичного аналізу інформації, знайденої з використанням технологій штучного інтелекту; уміння створювати та використовувати в освітній діяльності цифрові матеріали засобами штучного інтелекту; уміння застосовувати набуті знання у фаховій діяльності; здатність розуміти шляхи практичного використання технологій штучного інтелекту.

77 Storinka 2   Результатом підвищення кваліфікації є авторська програма особистісно-професійного розвитку як засіб розширення фахового діапазону та удосконалення педагогічної майстерності.

Наталія БІЛАН,
 PhD, методистка навчального відділу
з питань забезпечення якості освітньої діяльності

 

Карта повітряних тривог України

Free Joomla templates by Ltheme