23 вересня 2025 року відбулося відкрите заняття з дисципліни «Заповідна справа» у групах Тр-21Б, Тр-11Ск, Ео-41Б на тему: «Створення об’єктів природно-заповідного фонду, їх управління та правове забезпечення функціонування». Лекцію провела к.геогр.н., старша викладачка кафедри гуманітарної освіти і туризму Олена ПІДЛУЖНА, яка вміло поєднала академічну ґрунтовність із сучасними педагогічними підходами. Основна мета спрямована не лише закріпити теоретичні знання студентів, а й продемонструвати реальні приклади створення та функціонування заповідних територій в Україні, надати практичні орієнтири щодо роботи у сфері охорони природи.
Здобувачі вищої освіти ознайомилися з класифікацією територій та об’єктів природно-заповідного фонду відповідно до чинного законодавства, зокрема Закону України «Про природно-заповідний фонд України». Розглянули особливості правового режиму для кожної з категорій заповідних територій.
На занятті ґрунтовно проаналізовано етапи створення об’єктів ПЗФ: від наукового обґрунтування до погодження проєктів та затвердження відповідними органами державної влади або місцевого самоврядування.
Лекторка зосередила увагу на сучасних моделях управління ПЗФ, ролі державних установ, органів місцевої влади та громадськості у збереженні біорізноманіття. На занятті наведено практичні приклади організації роботи адміністрацій національних парків та заповідників.
Лекція проводилася з використанням сучасних інтерактивних та практико-орієнтованих методів навчання, які сприяли глибшому засвоєнню матеріалу. Відкрите заняття проходило у форматі активного діалогу, що дозволило студентам виявити та обговорити власні позиції щодо вдосконалення заповідної системи.
Проведення лекцій є важливим елементом якісної підготовки фахівців у сфері туризму, рекреації та екології. Заняття поглибило знання здобувачів вищої освіти щодо правових, організаційних та практичних аспектів формування мережі природно-заповідного фонду України, сприяло формуванню екологічної свідомості, правової культури, розвитку аналітичного мислення та професійної мотивації студентів, що є невід’ємною частиною їхньої підготовки як майбутніх екологів, фахівців у сфері туризму.