Підтримуючи позицію швейцарського філософа і психолога, можна констатувати, що в умовах сьогодення іноземна мова є ефективним засобом формування сучасного фахівця нової генерації. Адже практичні уміння та навички вільно володіти іншомовними знаннями професійного спрямування дозволяють особистості бути мобільним, генерувати нові ідеї, успішно співпрацювати із закордонними колегами, здійснювати інноваційну діяльність за фахом тощо.
З огляду на це, невід’ємною складовою професійної підготовки здобувачів вищої освіти у ВП НУБіП України «Бережанський агротехнічний інститут» є формування іншомовної комунікативної компетентності. Практичну реалізацію означеного процесу було представлено 09 травня 2023 р. PhD, старшою викладачкою кафедри гуманітарної освіти і туризму Наталією БІЛАН на відкритому занятті з навчальної дисципліни «Іноземна мова (німецька)». Вивчення теми «Сільськогосподарське підприємство мого села» першокурсниками здійснювалося на засадах особистісно орієнтованого, диференційованого, компетентнісного, інтегрованого підходах, органічного поєднання комунікативного методу з інтерактивними та проєктними технологіями навчання.
Подання актуального матеріалу, перегляд тематичних відеоматеріалів з подальшим виведенням на комунікацію, представлення здобувачами вищої освіти індивідуальних проєктів, виконання творчих завдань, інсценізація діалогів, проведення рольової гри «Екскурсія сільськогосподарськими підприємствами західного регіону» тощо – усі ці види робіт дозволили створити іншомовне середовище, яке сприяло: підвищенню інтересу та мотивації до вивчення теми; активізації навчально-пізнавальної діяльності; забезпеченню зворотного зв’язку «викладач-студент», «студент-студент», «студент-викладач»; розвитку практичних умінь і навичок оперувати іншомовними знаннями у непередбачуваних та нестандартних ситуаціях; розширенню кругозору; формуванню іншомовної комунікативної компетентності майбутніх фахівців.
Науково-педагогічні працівники кафедри оцінили на «відмінно» проведене відкрите заняття, беручи за основу такі критерії, як: дотримання методичних вимог; науковий рівень; актуальність; доступність змісту; впровадження сучасних методів та інноваційних технологій навчання; систематичність й послідовність викладання; зв’язок з практикою і попереднім матеріалом; технічні засоби навчання та унаочнення; ерудиція; культура мовлення; уміння контактувати з аудиторією, зацікавити темою, мотивувати до вивчення предмету, активізувати роботу усіх студентів незалежно від рівня володіння іноземною мовою; здатність створити cтудентоцентроване освітнє середовище для іншомовної підготовки з урахуванням індивідуальних особливостей та внутрішнього потенціалу кожного здобувача німецькомовних знань.