Сучасні підходи та умови вимагають якісно нового рівня освіти, зокрема використання активних методів навчання у ЗВО. Одним із таких методів є гостьова лекція, яка спонукає здобувачів до активної розумової діяльності, творчого процесу, підвищує рівень засвоєння матеріалу. Наявність в аудиторії двох спікерів пожвавлює лекцію, як традиційну форму навчання, формує культуру дискусії, вчить здобувачів вищої освіти порівнювати, оцінювати, аналізувати і дивитися на одне і те ж явище, але з різних сторін, сприймати різні точки зору як такі, що взаємодоповнюють одна одну.
Так, 1 грудня 2022 року для студентів четвертого курсу ОПП «Менеджмент» проведено бінарну лекцію з дисципліни «Маркетинг» на тему: «Маркетингова комунікаційна політика».
Лекторами-модераторами проведеного заходу були: к.е.н., доцентка, доцентка кафедри економіки і менеджменту Світлана ГЕРЧАНІВСЬКА та комерційний директор ТзОВ «Бучачагрохлібпром» Ігор РОМАНЧУК.
Мета заняття – розглянути основні елементи та етапи процесу маркетингових комунікацій, розкрити їх види, а також ознайомити студентів з особливостями комунікаційної політики у сільськогосподарських підприємствах, зокрема у ТзОВ «Бучачагрохлібпром».
Гостьову лекцію проведено з використання платформи Zoom. Навчальний матеріал доповнювався цікавою, змістовною мультимедійною презентацією.
Світлана ГЕРЧАНІВСЬКА наголосила, що дієва система маркетингових комунікацій, яка характеризується широким застосуванням різноманітних комунікаційних засобів і появою нових інструментів інформаційного впливу, є ключовим чинником забезпечення конкурентоспроможності сучасного підприємства на внутрішньому й міжнародному ринках.
На думку Ігоря РОМАНЧУКА, маркетингові комунікації в аграрних підприємствах сприймаються, зазвичай, як допоміжна діяльність, часто ототожнюються лише з просуванням продукції, застосовуються відособлено, а не в комплексі з іншими елементами управління маркетингом. Він акцентував увагу студентів ще й на таких проблемах управління маркетинговими комунікаціями, як: поява величезної кількості засобів масової інформації та збільшення вартості розміщення в них реклами; неготовність деяких підприємств враховувати нові канали комунікацій, що з’явилися в умовах розвитку сучасних інформаційно-комунікаційних технологій.
Ігор Богданович також зазначив, що ТзОВ «Бучачагрохлібпром» широко використовує інтегровані маркетингові комунікації, які дозволяють зберігати єдине позиціонування в межах кожного цільового сегменту. Для підприємства дуже важливим є налагодження стосунків з різноманітними контактними аудиторіями (Public Relations), адже це сприяє створенню позитивного корпоративного іміджу.
Лектори повністю розкрили зміст кожного питання теми, а мультимедійна презентація посилила зрозумілість, логічність і повноту викладення матеріалу.
Професіоналізм, компетентність і активність спікерів викликали позитивні враження, зацікавленість, відповідну розумову й поведінкову реакцію слухачів. Студенти мали змогу висловити свої думки, задати конструктивні питання й отримати ґрунтовні відповіді.
Ірина ГУРСЬКА,
завідувачка кафедри економіки і менеджменту,
Світлана ГЕРЧАНІВСЬКА,
доцентка кафедри економіки і менеджменту