14-15 листопада 2018 року в Білоруському державному педагогічному університеті імені Максима Танка (м. Мінськ) відбулася ІІІ Міжнародна науково-практична конференція «Психологія і життя: актуальні проблеми психології освіти», присвячена обговоренню актуальних питань і перспективних напрямів науково-дослідної, науково-методичної і практичної діяльності в системі освіти.
Проблемне поле конференції становили питання освіти в сучасному світі, теоретико-методологічних проблем дослідження особистості в освітньому процесі. Особливий акцент ставився на освітнє середовище як ресурс розвитку дорослих і дітей та психологію батьківства в навчанні та вихованні. Торкнулися учені і проблеми розвитку особистості дитини у взаємодії сім’ї та соціальних інститутів. Одним з домінуючих питань став психолого-педагогічний зміст інклюзивної освіти. Жваву дискусію присутніх викликали проблеми освіти та кар’єри, гендерних аспектів освіти. Обговорювалися також критичні ситуації в освіті та вихованні особистості, психолого-педагогічний супровід самореалізації особистості, розвиток професійної майстерності викладача психології.
У роботі конференції взяли участь доценти кафедри гуманітарних дисциплін Світлана Пилипишин з доповіддю на тему: «Формування особистості в умовах реформування системи освіти в Україні» та Ольга Макух, яка представила доповідь на тему: «Соціально-психологічні механізми мотивації сучасних студентів». Світлана Пилипишин у своєму виступі розглянула основні тенденції розвитку освіти в Україні в контексті освітніх реформ. Проаналізувала роль освіти у формуванні особистості ХХІ століття, а також умови становлення та самореалізації людини в сучасному суспільстві. Висвітлила питання щодо ролі Державної національної програми «Освіта (Україна ХХІ століття)» у реформуванні системи управління освітою України. Окреслила категорії сучасного процесу реформування освіти.Ольга Макух зупинилася на психологічній мотивації студентів, висвітлила особливості соціального середовища, які впливають на формування професійної мотивації сучасної молоді. Були наведені результати емпіричних досліджень студентів на предмет професійного становлення в сучасній освіті.
У другий день роботи конференції після секційних засідань проходили майстер-класи провідних учених в галузі педагогіки і психології: «Культурний інтелект у сучасній освіті» (проф. Дроздова Н.В., м. Мінськ); «Психологія кар’єри: погляд чоловіка і жінки» (проф. Поліщук Ю.О., проф. Сутович О.І., м. Мінськ), «Концепція тренінгу нормалізації харчової поведінки і корекції ваги «Вітрило мрії» (проф. Шебанова В.І., м. Херсон).
Два дні роботи конференції збігли швидко за цікавими виступами, новими знайомствами, професійними майстер-класами. Учасники зійшлися на одному: сучасний освітній процес потрібно вибудовувати з врахуванням необхідності забезпечення високої функціональності людини в умовах, коли зміна ідей, знань і технологій відбувається набагато швидше, ніж зміна поколінь людей. Теперішня молодь – це нове покоління Z. Вони прийшли і це їхній час!