Шалені темпи сучасного життя вимагають від фахівців постійного вдосконалення їх професійних компетентностей. Для викладачів закладів вищої освіти вкрай важливим є перебування в постійному тонусі та швидка адаптація до викликів, що диктуються змінами у політичному, нормативно-правовому, соціально-економічному житті України та світу. Зокрема євроінтеграційні процеси потребують приведення сучасної вищої освіти до європейських стандартів.
З метою запозичення європейського досвіду науково-педагогічної роботи старший викладач кафедри економіки підприємства Марія Лук'янова пройшла конкурсний відбір і потрапила до числа 20 учасників, які мали чудову нагоду пройти 2-тижневе інтенсивне навчання в німецько-українській Літній школі з аграрної економіки 2019 «Foundation of Agricultural Economics: Selected Tоpics», організованої Мартін-Лютер-Університетом, Галле-Віттенберг (MLU) у співпраці з Лейбніц-Інститутом аграрного розвитку в країнах з перехідною економікою (IAMO) в рамках пілотного проекту із сталої інтернаціоналізації науково-дослідних структур України в умовах глобалізації агропродовольчого сектору України (UaFoodTrade) за підтримки Німецької Академічної Служби Обмінів (DAAD) та Федерального міністерства закордонних справ Німеччини (AA) (3-17 березня 2019 р., Галле (Заале), Німеччина).
Упродовж першого тижня навчання слухачі мали нагоду ознайомитись із особливостями організації освітнього процесу в Німеччині, результатами наукової роботи дослідників Інституту аграрного розвитку в країнах з перехідною економікою ім. Лейбніца (IAMO), побувати на передових підприємствах агропродовольчого сектору та попутно відвідати з екскурсіями самобутні міста і містечка регіону Саксонія-Ангальт.
Другий тиждень Літньої школи - це був потужний інтенсивний курс з основ аграрної економіки, що базувався на аналізі аграрних ринків. З понеділка по п'ятницю щодня по 8 годин (з перервами на каву та обід) розгляду тематичних економетричних моделей та розв'язування кейсів. А в п'ятницю був екзамен, за результатами якого видано сертифікати учасників літньої школи.
Висновки
- У процесі підготовки студентів в Німеччині має місце тісний контакт з виробництвом (дуальний підхід), швидка орієнтація на вимоги ринку праці / роботодавців до фахівців відповідного профілю.
- Для того, щоб бути економістом європейського рівня необхідно вільно володіти інструментарієм економіко-математичного моделювання, знаннями основ макро-та мікроекономіки та англійської мови.
- Щоб покращити рівень своєї фахової підготовки українські студенти мають можливість активно долучатись до програм обміну з німецькою стороною, які підтримує DAAD https://www.daad-ukraine./uk/. Можливості для професійної практики надає також програма Internship Program of German Business for Ukraine http://stipendienprogramm-ukraine.de/en/ .
Марія Лук'янова, к.е.н., ст. викладач кафедри економіки підприємства