02.12.2022 р. відбулось засідання студентів-гуртківців разом із викладачами, керівниками студентських наукових гуртків Надії ГЛОВИН «Агрохімічні дослідження в екології» та Олега ПАВЛІВА «Токсикологічні дослідження навколишнього середовища» кафедри «Екології, охорони навколишнього середовища та збалансованого природокористування» у вигляді наукового обговорення аналізу досліджень на тему: «Візуальний метод визначення дефіциту елементів живлення в рослинах».
Засідання розпочате із виступу керівника гуртка і зав. кафедри доцента Олега ПАВЛІВА, де наголосив на важливості проводити наукові студентські дослідження, відвідувати аграрні господарства та пропонувати свої результати спостережень для втілення аграрникам.
Роман ВОЗНИЙ, гуртківець, доповів про візуальні агрохімічні методи дослідження, що для росту й розвитку рослина потребує цілої низки елементів, кожен з яких відіграє власну — більшу чи меншу, але завжди важливу роль і відповідну функцію. Наявність якогось із елементів у кількісному вимірі можна визначити лише за допомогою листкової, тканинної діагностики, аналізів ґрунту. Однак найбільш простим і найбільш доступним способом з’ясування, від нестачі якого елементу страждають рослини, для еколога є візуальний огляд.
Вікторія ОСТАП`ЮК, учасниця гуртка, продемонструвала, що є елементи живлення мобільні (N, P, K, Mg), а є немобільні (Ca, Zn, Mn, Fe, В). Перші циркулюють у процесі вегетації та хімічних перетворень по різних частинах рослини. А другі перебувають в рослин у нерухомому стані. Під час проведення підсумків роботи дослідження наведено перспективні напрямки наукових досліджень у цій сфері, визначено альтернативні методи внесення добрив в ґрунт.
Надія ГЛОВИН у доповіді наголосила, що застосовуючи візуальний метод визначення дефіциту елементів живлення в рослинах, ми повинні пам’ятати про певні важливі моменти. По-перше, що певні симптоми не завжди притаманні лише дефіциту якогось елемента. І по-друге, коли вже з’являються симптоми нестачі елементів живлення на культурах, то це свідчить, що зміни вже відбуваються і проблема потребує швидкого вирішення. Тому візуальний метод не є основним, а лише способом додаткового контролю і своєрідним сигналом для прийняття важливих рішень.
Результати досліджень ми подаємо у наукових матеріалах студентських та науково-практичних конференцій та інших наукових виданнях у навчальних закладах.