30 листопада 2021 року науково-педагогічні працівники кафедр економіки і менеджменту та обліку і аудиту взяли участь у вебінарі «Публікація статей у хижацьких виданнях: наслідки для дослідників та університетів», який організували Американські Ради з міжнародної освіти у межах упровадження проєкту «Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти – Academic IQ».
Існування хижацьких видань применшує роль редакційного процесу, процесу взаємного рецензування чи інших процедур, які є невід’ємною частиною подачі статей в авторитетні видання. Хижацькі видання пропонують публікацію статті в обмін на високу вартість послуги публікації. В результаті цього, якість таких публікацій низька, репутація дослідників, дослідниць та інституцій, в яких вони працюють, страждає, а доброчесність цих законних видань можна ставити під сумнів.
Спікерка заходу – Діна ВЬОРТКІНА, директорка Офісу інформації та навчальних технологій Коледжу освіти Університету штату Флорида.
Науково-педагогічні працівники факультету мали змогу ближче ознайомитися із поняттям «хижацькі видання», які наслідки публікація у них може нести для дослідників, а також із всесвітньою ініціативою «Обдумайте. Перевірте. Відправте» (Think. Check. Submit). Ця ініціатива пропонує перевірити видання за допомогою контрольного списку критеріїв та зрозуміти, чи слід у ньому друкувати свою працю, а також рекомендує, які кроки слід зробити ЗВО для того, щоб підвищити рівень обізнаності наукових працівників, студентів та бібліотекарів з цих питань.
Діна ВЬОРТКІНА розказала, як можуть постраждати автори публікацій та інституції, у яких вони працюють.
Лекторка наголосила, що хоч зараз дослідження окремих аспектів цієї теми не є вичерпаними, проведений аналіз хижацьких журналів та їх поширення серед авторів показав, що переважно ці автори є недосвідченими дослідниками, які живуть в країнах, що розвиваються. Таким чином, більш усвідомлене ставлення до цих питань та ретельний вибір видань, у яких хочете публікувати результати свої дослідження, в загальному покращить якість досліджень, які публікуються.
Під час вебінару спікерка ознайомила учасників із окремими практиками, які можуть бути застосованими управлінцями у вищій освіті, щоб впевнитися у правильності їх підходів до перевірки наукових здобутків: співробітників, перед тим, як приймати їх на роботу, підвищувати чи видавати гранти на дослідження; для консультування молодих дослідників на початку їх наукової кар’єри; забезпечувати високу репутацію інституції – досліджень, академічної роботи, інновацій, та викладання.
Учасники вебінару отримали доступ до онлайн-ресурсів, що стосуються наукових публікацій. Ці матеріали можуть використовуватися як ресурси для подальшого детального аналізу феномену хижацьких видань та підвищення рівня обізнаності серед науковців, адміністраторів та студентів.
Вебінар був змістовним, цікавим і корисним для всіх учасників освітнього процесу.